فرهنگ ایثار و شهادت برای برون رفت از تمامی مشکلات موجود چاره ساز است

سردار سلیمانی گفت: جهان اسلام امروز دارای جبهه مقاومت است و فرهنگ ایثار و شهادت برای برون رفت از تمامی مشکلات موجود چاره ساز است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، سردار «غلامرضا سلیمانی»، امروز (چهارشنبه 21 اردیبهشت) در مراسم یادواره ملی شهدای دانش آموزی و فرهنگیان عشایر جنوب کشور که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: این یادواره مقدمه برگزاری کنگره بیش از 10‌ هزار جامعه عشایری کشور به شمار می رود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور افزود: پیش از حکومت رضاخانف عشایر، قدرت نظامی ایران را تشکیل می‌ دادند و طبق مقتضیات و با اجازه علما به دفاع از کشور در مقابل بیگانگان می پرداختند.

وی اضافه کرد: سرکوب و اسکان عشایر، مهم‌ ترین سیاست داخلی رضاخان بود و با انجام جنایات متعدد بر علیه عشایر، بسیاری از سران عشایر را به شهادت رساند که پیامدی مانند شکست مفتضحانه ارتش 125 هزار نفری رضاخان در جهنگ جهانی دوم داشت.

سردار سلیمانی با اشاره به اشغال کشور در شهریور 1320 و بروز قحطی بیان کرد: در این قحطی بیش از 10 هزار نفر تلفات بر جای ماند و در خرداد 42 طی نامه یکی از سران عشایر به امام خمینی (ره)، عشایر را آماده قیام اعلام کرد و امام راحل در پاسخ، عشایر را ذخیره ملت ایران دانستند.

وی ادامه داد: عشایر در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس همواره به ایفای نقش پرداختند و در برخی از استان‌ ها با تشکیل یگان‌ های رزم در جنوب و غرب کشور مقاومت و افتخار آفرینی کردند.

سردار سلیمانی تاکید کرد: بیش از 10 هزار شهید عشایری نشان از ایثار و مقاومت عشایر است و عشایر استان فارس در لشکرهای «فجر» و «المهدی» افتخارات بزرگی آفریدند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور ادامه داد: قدرت ایران اسلامی امروز رژیم صهیونیستی و استکبار را نگران کرده است ودنیا می داند که ملت ایران ذلت و خواری را تحمل نمی کند و با پایداری و مقاومت مسیر رسیدن به تمدن اسلامی را می پیماید.

سردار سلیمانی اضافه کرد: تحریم‌ های بی ‌سابقه علیه ملت ایران موجب شکوفایی جوانان شد و تولید داخلی ما را تقویت کرد و زمانی که موفق به تولید واکسن شدیم، به کشور واکسن کرونا دادند.

وی با گرامیداشت راه شهدای عشایر گفت: راه شهدای عشایر را امروز با شجاعت و با رهبری ولایت فقیه باید ادامه دهیم و پیروزی نزدیک است و رژیم صهیونیستی در آستانه فروپاشی قرار دارد.

سردار سلیمانی ادامه داد: جهان اسلام امروز دارای جبهه مقاومت است که الگوی رهایی جهان اسلام بوده و برای تحقق تمدن نوین اسلامی و حکومت اسلامی تلاش می کند.

وی تصریح کرد: ایثار شهدای عشایر و دانش ‌آموزان و فرهنگیان غیور عشایر موجب ایجاد امنیت پایدار ملت ایران شده سات و باید همواره در هر شرایط، کنار دولت باشیم.

سردار سلیمانی با اشاره به تلاش برای ترویج نا امیدی توسط دشمنان در فضای مجازی گفت: نباید فریب دروغ های فضای مجازی را بخوریم و فرهنگ ایثار و شهادت برای برون رفت از تمامی مشکلات موجود چاره ساز است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

کد خبر 1174299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha