استان فارس یک پنجم شهدای عشایر کشور را به خود اختصاص داده است

سردار بوعلی گفت: عشایر در عرصه‌ های مختلف انقلاب اسلامی نقش بارزی داشته اند و استان فارس با ۲ هزار شهید عشایری یک پنجم شهدای عشایر کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، سردار «یدالله بوعلی»، امروز (چهارشنبه 21 اردیبهشت) در مراسم یادواره ملی شهدای دانش آموزی و فرهنگیان عشایر جنوب کشور که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: فارس با برخورداری از 12 درصد جمعیت عشایری، دارای بیشترین جمعیت عشایری کشور است.

فرمانده سپاه فجر فارس افزود: عشایر در عرصه‌ های مختلف انقلاب اسلامی نقش بارزی داشته اند و استان فارس با 2 هزار شهید عشایری یک پنجم شهدای عشایر کشور را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: از شهدای عشایر فارس، 340 دانش ‌آموز و 70 نفر فرهنگی هستند و یک دبیرستان عشایری در شیراز به تنهایی 92 شهید به انقلاب اسلامی تقدیم کرده که افتخار جامعه عشایری فارس به شمار می رود.

فرمانده سپاه فجر تاکید کرد: جمعیت عشایری فارس از ایلات متعددی تشکیل شده است و امروز افتخار میزبانی یادواره «شهدای دانش‌ آموز کشور» را در سومین حرم اهل بیت (ع) و حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) را داریم.

کد خبر 1174305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha