طرح نورالثقلین زمینه‌ساز اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: اجرای طرح نورالثقلین زمینه‌ساز اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام رازیانی مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان ظهر امروز 21 اردیبهشت ماه در مراسم تقدیر از مربیان قرآنی طرح نورالثقلین که در مجتمع فرهنگی نور برگزار شد، اظهار کرد: طرح قرآنی نور‌الثقلین با هدف پیشبرد حرکت‌های قرآنی و توسعه فرهنگ و تربیت نسل قرآنی شکل گرفته است و باید این فعالیت‌ها را بیش از پیش ارتقا دهیم.



وی افزود: با اجرای طرح نورالثقلین علاوه بر آموزش قرآن سعی شده تا قرآن در بطن زندگی افراد قرار بگیرد و یک جامعه قرآنی شکل بگیرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان تصریح کرد: در این طرح سعی شده تا قرآن در خانواده‌ها بیش از پیش قرار بگیرد و خانواده‌ها بیش از پیش در برنامه‌های قرآنی شرکت کنند.

 

حجت‌الاسلام رازیانی تاکید کرد:لازم است تا سعی شود برنامه‌های دینی و قرآنی تنها مختص به ماه مبارک رمضان نباشد  و هدف از اجرای طرح نورالثقلین تقویت زیر ساخت و فرهنگ سازی حضور خانواده‌ها و سوق دادن آنها به سمت و سوی آموزش قرآن در منازل است.

 

وی در ادامه به اهمیت آموزش قرآن در خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: فرهنگ‌سازی آموزش و قرائت قرآن باید از خانواده‌ها سرچشمه بگیرد تا جامعه آماده عمل به قرآن و همه عامل به قرآن شوند‌.

 

حجت‌الاسلام رازیانی در بخش دیگری از سخنان خود از مربیان قرآنی خواستار ارائه خلاقیت‌ها و ایده‌ها در زمینه گسترش مخاطبین قرآنی شد و عنوان کرد: مربیان قرآنی سعی کنند تا با ایده‌های جدید و خلاقیت خود خانواده‌ها را به سمت قرآنی شدن هدایت کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با تاکید بر  محدود نبودن اجرای این طرح در زمان مشخص تاکید کرد: لازم است تا طرح نور الثقلین در تمام فصول و سالها ادامه پیدا کند تا در آینده نزدیک شاهد ثمره قرآن در زندگی افراد باشیم.

 

وی اضافه کرد: دایر کردن جلسات خانگی مجاهدت می‌خواهد و تلاش مضاعفی را می‌طلبد تا این مهم تحقق یابد بنابراین باید سعی شود تا قرآن را بیش از پیش در میان خانواده‌ها ببینیم.

 

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از زحمات جمعی از مربیان قرآنی طرح نور الثقلین تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 1174315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha