معرفی شاعران و استعدادهای برتر هدف برگزاری کنگره خانگی شعر اراک

ناصری گفت: معرفی شاعران و استعداد های برتر یکی از مهمترین اهداف برگزاری کنگره سراسری خانگی شعر اراک است.

«محمد رضا ناصری» با اشاره به برگزاری بیست و هشتمین کنگره سراسری خانگی شعر اشاره کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: ۱۵ اثر برگزیده کشوری و سه اثر ویژه در این کنگره در مراسمی تجلیل می‌شوند.

 

دبیر بیست و هشتمین کنگره سراسری خانگی شعر اراک با اشاره به اینکه بیست و هشتمین کنگره سراسری شعر خانگی اراک با موضوع امام حسن(ع) و تخریب بقیع برگزار می شود، افزود:  این کنگره شعر با حضور ۱۳۰ شاعر آیینی در محل آستان مقدس امامزادگان عبدالله (ع) و آمنه خاتون ( س) اراک برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه ۸۴۰ اثر از ۲۳۰ شاعر از نقاط مختلف کشور به دبیرخانه بیست و هشتمین جشنواره شعر خانگی اراک ارسال شده است، ادامه داد: از این تعداد اثر رسیده در نهایت پس از داوری ۱۵ اثر برگزیده و سه اثر ویژه شایسته تقدیر قرار گرفتند.

 

تجلیل از برگزیده گان کشوری و آثار ویژه کنگره سراسری خانگی شعر

 

دبیر بیست و هشتمین کنگره سراسری شعر خانگی اراک با اشاره به اهداف و فلسفه فعالیت کنگره شعر خانگی، ‌بیان کرد: پس از انقلاب اسلامی شاهد رویدادهای بزرگی در حوزه شعر به ویژه شعر آیینی بودیم که در این راستا نشست‌هایی برگزار شده است.

 

ناصری خاطر نشان کرد: باید گفت استان مرکزی و شهر اراک میزبان سه کنگره در سالهای ۹۳، ۹۵ و ۹۷ بود و امسال نیز چهارمین کنگره سراسری در این شهر برگزار می‌شود.

 

وی اضافه کرد: کنگره خانگی لقب مردمی بودن این اقدام فرهنگی است تا نوع نگرش شاعرانه بودن اهل بیت(ع) از مباحث مالی فاصله گرفته و به موضوع هیات‌ها و مردمی بودن نزدیک باشد.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه اکنون یک دهه از عمر کنگره سراسری خانگی شعر می گذرد، بیان کرد: یکی از اهداف برگزاری این کنگره معرفی شاعران و استعدادهای برتر این هنر است.

 

انتهای پیام/

کد خبر 1174343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha