مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در تانزانیا برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره)، ۱۴ خرداد به همت رایزنی فرهنگی ایران در تانزانیا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مرتضی پیرانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تانزانیا با مایکل لیاکوروا (Michael Lyakurwa)، رئیس دپارتمان فلسفه و مطالعات ادیان دانشگاه دارالسلام دیدار و گفت‌وگو کرد.

پیرانی با اشاره به تفاهم نامه جدید امضاء شده بین دو دانشگاه تهران و دانشگاه دارالسلام، بر لزوم تقویت و تداوم همکاری‌های فی مابین تأکید کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان در تانزانیا اظهار داشت: بسیاری از دستاوردهای کشورهای غربی از کتاب‌های دانشمندان و علمای کشورهای اسلامی به ویژه ایران به دست آمده است؛ بزرگانی چون بوعلی سینا و ملاصدرا.

وی به بزرگداشت سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) در 14 خردادماه امسال اشاره و پیشنهاد داد مراسمی با همکاری مشترک رایزنی فرهنگی ایران و دپارتمان فلسفه و مطالعات ادیان دانشگاه دارالسلام برگزار شود.

لیاکوروا با ابراز خرسندی از امضای تفاهم نامه بین دو دانشگاه تهران و دارالسلام گفت: ما سال‌ها به دنبال این تفاهم نامه بودیم و همکاران رایزنی فرهنگی چندین سال برای امضای آن تلاش داشتند.

رئیس دپارتمان فلسفه و مطالعات ادیان دانشگاه دارالسلام افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور اسلامی می‌تواند نقطه نظرات خود را در مورد اسلام و فلسفه اسلامی با مردم تانزانیا به اشتراک بگذارد.

وی از برگزاری مراسم روز جهانی فلسفه در تانزانیا خبر داد و گفت: این مراسم هر ساله در 17 نوامبر در این دانشگاه برگزار می‌شود و علاقه‌مندیم یکی از بزرگان فلسفه اسلامی از ایران در این مراسم حضور یابد.

در ادامه مقرر شد؛ دو سخنران از سوی این دانشگاه برای مراسم سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) و دویست نفر از دانشجویان در این مراسم شرکت کنند.

کد خبر 1174356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha