کمک مردمی ۱۰ هزار میلیارد تومانی به نیازمندان کشور

آسوده از کمک بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومانی در قالب مشارکت‌های مردمی به نیازمندان تحت پوشش نهاد کمیته امداد در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حبیب الله آسوده» ظهر امروز (۲۱ اردیبهشت) در نشست خبری اظهار کرد: طرح اکرام ایتام یکی از شبکه های خیرینی است که با کمیته امداد همکاری دارند و در حال حاضر یک میلیون و ۱۵۰ هزار حامی در سطح کشور از ۱۵۰هزار فرزند یتیم و ۲۵۰ هزار فرزند محسنین حمایت می کنند.

 

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه بخشی از خیرین در قالب صدقات خانگی کمک می کنند، افزود: بیش از پنج میلیون صندوق صدقه در سطح کشور در منازل و محل کسب و کار مردم وجود دارد.

 

وی با اشاره به فعالیت ۹ هزار مرکز نیکوکاری در سطح کشور، گفت: حدود ۲۰ درصد از مراکز نیکوکاری به صورت تخصصی در حوزه اشتغال، سلامت و درمان، رسانه، زکات و ... فعالیت می کنند.

 

آسوده ادامه داد: سال گذشته در قالب  شبکه خیرین شورای زکات یکهزار و ۶۰۰ میلیارد تومان جمع‌آوری شده است.

 

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه سال گذشته در مجموع بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان کمک مردمی در بخش های نقدی، کالا و خدمات جمع آوری شده است، افزود: از این میزان کمک‌های جمع‌آوری شده بیش از ۵ هزار میلیارد تومان توسط مراکز خیریه نیکوکاری توسط مردم بوده که به افراد نیازمند اهدا شد.

 

وی بیان کرد: همچنین ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان کمک‌های مستقیم نقدی و غیرنقدی حامیان به ایتام بوده است.

 

آسوده با اشاره به اینکه در مجموع کمیته امداد کشور جامعه حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری را تکافل می‌کند، عنوان کرد: قرار است از امسال صندوق صدقات در محلات را به مراکز نیکوکاری واگذار کنیم، البته این موضوع به صورت محدود آغاز شده است.

 

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: بنابراین در راستای واگذاری امور نیکوکاری به مردم، صندوق‌های صدقات در اختیار این مراکز نیکوکاری قرار بگیرد تا آن‌ها برای نیازمندان همان محل هزینه کنند ما هم نظارت بر این مراکز را حتما خواهیم داشت.

 

وی بیان کرد: در این سالهای اخیر کرونا وضعیتی را ایجاد کرد که کمیته امداد و سایر نهادها به روش های نوین الکترونیکی روی آوردند که سال گذشته نزدیک ۲ میلیون و ۵۰۰ تا نزدیک ۳ میلیون کد اشتراک QR فعال شده است.

 

آسوده در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته مردم بیش از ۳ میلیارد تومان از طریق کد اشتراک QR کمک های خیرخواهانه خود را واریز کردند، افزود: QR کد از روش‌های نوین پرداخت صدقه است که مشترکان از طریق اسکن کد مشخص، می‌توانند به آسانی صدقات خود را به نیت خانواده‌های نیازمند پرداخت کنند و این طرح باید فرهنگسازی شود.

 

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) با تأکید بر اهمیت شفافیت هزینه کرد کمک های مردمی در حوزه این نهاد، تصریح کرد: کمک های حامیان و مراکز نیکوکاری به صورت مستقیم توسط خود مردم به ایتام و نیازمندان انجام می شود و در شورای زکات هم مبالغ جمع آوری شده در بحث کمک به ازدواج، تحصیل، بهسازی منزل و کمک به درمان نیازمندان هزینه می شود.

 

به گفته وی پارسال بیش از ۱۳۵ هزار قطعه لوازم از جمله کولر، آبگرمکن، یخچال و بخاری برای نیازمندان در کشور تامین و توزیع شد، گفت: همچنین در مجموع ۷۰ هزار جهیزیه با کمک مردم و اعتبارات دولتی تامین شد و در اختیار خانواده‌ها قرار گرفت.

 

آسوده افزود: بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی و بیش از ۲۰ هزار واحد بهسازی و عمرانی احداث و تحویل شده است و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز و ۵۰ هزار دانشجو حمایت شدند.

 

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) با تأکید بر اینکه به هیچ وجهی وجوهات و کمک های مردمی از شهری به شهر دیگر منتقل نمی شود، عنوان کرد: امسال به دنبال افزایش سرانه حمایت از فرزندان ایتام به ۷۵۰ هزار تومان و برای فرزندان محسنین به ۵۰۰ هزار تومان هستیم.

 

وی با تأکید بر اینکه خراسان‌ جنوبی از نظر فعالیت‌های خیرخواهانه وضعیت بسیار خوبی دارد، بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ در خراسان جنوبی بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان به نیازمندان کمک شده است و سرانه ایتام نیز در این استان ۹۰۰ هزار تومان است که از میانگین کشوری بیشتر است.

 

 

 

کد خبر 1174362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha