جذب ۱۵۰۰ نفر در گمرکات ایران/ مسئولان اجرایی همکاری لازم را با گمرک داشته باشند

جلواتی گفت: گمرک یکی از مهم‌ترین،کلیدی‌ترین و مرزبان اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است  و مسئولان اجرای استان باید همکاری لازم را با گمرک داشته باشند تا مدیر جدید با پشتوانه محکمی به کار ادامه دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی، «محسن جلواتی» امروز (چهارشنبه،۲۱ اردیبهشت) در آیین تکریم و معارفه ناظر گمرکات استان گیلان و مدیرکل گمرک انزلی که در سالن اداره فرهنگ ارشاد اسلامی انزلی برگزار شد گفت: اکنون روسیه ۴۰۰ میلیارد دلار کالا دارد که متقاضی ترانزیت از جمهوری اسلامی است و ترانزیت کالا از کشور روسیه فرصت طلایی برای ایران است که در اقتصاد به رشد و شکوفایی لازم‌ دست یابد.


معاون منابع انسانی گمرک ایران با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت دبیرخانه اوراسیا نهایت استفاده شود افزود: یکی از اهداف اساسی دولت سیزدهم استفاده از پیمان های منطقه ای است که برای تحقق  آن باید در استان و کشور یک همت جمعی صورت گیرد.


وی ادامه داد: گمرک می تواند  در شرایط حاضر که هنوز زیرساخت‌های لازم مانند اتصال راه آهن به بندرآستارا وجود ندارد به شکل سنتی، کالا را با کامیون به سمت رشت انتقال دهد تا مسئولان استان بتوانند راه آهن را تکمیل کنند. اگر ایران در این رابطه اقدام به موقع انجام ندهد قطعاً ترکیه سبقت خواهد گرفت.


جلواتی با بیان اینکه یکی از مرزهایی که برای این ترانزیت در نظر گرفته‌شده مرز آستاراست که برای استفاده بهینه از این مسیر باید راه آهن به رشت متصل شود تاکید کرد: این مهم نیازمند همت مسئولان اجرایی استان و ملی است که در صورت بهره برداریی از راه آهن ظرفیت آستارا ۲ برابر می شود.


وی گمرک را یکی از مهم‌ترین، کلیدی‌ترین و مرزبان اقتصادی جمهوری اسلامی ایران دانست که مسئولان اجرای استان باید همکاری لازم را با گمرک داشته باشند تا مدیر جدید با پشتوانه محکمی به کار ادامه دهد.


معاون منابع انسانی گمرک ایران با بیان اینکه گمرک در دولت سیزدهم به دنبال شفافیت، پویایی، کارآمدی و مبارزه با فساد است تصریح کرد: دولت در حوزه اصلاح ساختار با حذف افراد فاسد می‌خواهد از خدمات نیروهای خدوم در سنگرهای دیگر استفاده کند. اگر گمرک شفاف باشد به شکل اتوماتیک از فساد کم می کند.


جلواتی از جذب حدود هزار و ۵۰۰ نیروی انسانی در گمرک ظرف سالهای آینده خبر داد و خاطر نشان کرد: طی ۱۵ سال گذشته در گمرک استخدامی صورت نگرفته و ۷۵۰ نفر نیز در سه سال آینده بازنشسته می شوند که به دنبال جذب حداقل هزار و ۵۰۰ نفر در گمرکات ایران هستیم. 


در این آیین با حکم "علیرضا مقدسی" رییس گمرک ایران؛ "صادق برزگر" بجای 'ابوالقاسم یوسفی نژاد'" به سمت ناظر گمرکات استان منصوب شد.


صادق برزگر از جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس، استاد حوزه گمرک و‌ اقتصاد دانشگاه و از مدیران باسابقه گمرک ایران است که پیش از این مدیریت گمرک فرودگاه رشت و مدیرکل گمرک منطقه آزاد انزلی را عهده دار بود.

کد خبر 1174400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha