همدلی بین مسئولان بهترین فرصت برای جهش دادن به توسعه استان است

قناعت گفت: امروز با توجه به فضای خوبی که در کشور بین سپاه و بسیج و دولت وجود دارد، بهترین فرصت برای خدمت رسانی به مردم و جهش دادن به توسعه استان استان که نباید از فرصت طلایی را از دست داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جواد قناعت» شامگاه امروز (21 اردیبهشت) در کارگروه بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه هماهنگی و همدلی بین قوای سه گانه و دولت و بسیج و سپاه در کشور کم نظیر و کم سابقه است، اظهار کرد: همین اتحاد و همدلی بین تمام نیروهای دولتی و بسیج و سپاه در خراسان جنوبی هم وجود دارد که باید از این فرصت طلایی بهترین استفاده را برای توسعه و پیشرفت همه جانبه استان برد.

 

وی با بیان اینکه دستگاههای اجرایی استان باید فرصت همدلی بین مسئولان را غنیمت شمرده و عقب ماندگی های چندین ساله استان را در این فرصت محدود خدمت به مردم جبران کنند، گفت: این فضای همدلی و همراهی باید برای کمک به کم کردن مشکلات مردم و توسعه و آبادانی بخش های محروم استان به بهترین شکل ممکن مورد توجه همه متولیان امور در استان باشد.

 

مقام عالی دولت در استان به برکات وحدت و همدلی بین مسئولان در سطوح ملی و استانی اشاره کرد و گفت: اکنون با توجه به فضای خوبی که در کشور بین سپاه و بسیج و دولت وجود دارد، بهترین فرصت برای خدمت رسانی به مردم و جهش دادن به توسعه استان استان که نباید از فرصت طلایی را از دست داد.

 

قناعت در ادامه به مهمترین مصوبات این کارگروه که با حضور سردار «محمد زهرایی» رئیس بسیج سازندگی کشور و سردار «رضا مهدوی» فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی و جمعی از مدیران استانی برگزار شد، اشاره کرد و ضمن تبریک سالروز تاسیس بسیج سازندگی و خداوقوت به همه نیروهای مخلص و جهادی خراسان جنوبی، ادامه داد: یکی از رزمایش های بزرگ خدمت به مردم در هفته بسیج سازندگی، رزمایش «جهادگران فاطمی» است که در خراسان جنوبی نیز این رزمایش با حضور گروه های جهادی مختلفی در سراسر استان در حال برگزاری است.

 

وی افزود: استانداری و فرمانداران هر نوع کمکی که مورد نیاز برای برگزاری هر چه بهتر این رزمایش باشد، دریغ نخواهند کرد و انجام خواهند داد.

 

استاندار خراسان جنوبی همچنین در خصوص یکی از مصوبات جلسه مبنی بر اختصاص بخشی از اعتبارات تبصره 16 برای محرومیت زدایی به بسیج سازندگی در استان، گفت: در این خصوص نیز همسویی کامل را با بسیج سازندگی خواهیم داشت.

 

قناعت در خصوص نصب پنل های خورشیدی در استان برای کمک به اقتصاد خانوارهای کم برخوردار توسط بسیج سازندگی نیز افزود: مدیران و متولیان امر، شناسایی خانوارهایی که آمادگی برای نصب این پنل ها را در نقاط مختلف استان دارند، به صورت خیلی فوری انجام دهند و نتیجه را به کارگروه اعلام کنند.

 

وی با بیان اینکه حمایت از گروههای جهادی در سال 1401 جزو برنامه های استانداری است، اظهارداشت: نگاه دولت به گروه های جهادی یک نگاه و توجه ویژه و خاص است و در استان نیز همین نگاه ویژه وجود دارد.

 

استاندار خراسان جنوبی در خصوص تامین زمین برای ساخت قرارگاه جهادی و همچنین ساخت بیمارستان 100 تخت خوابی توسط سپاه در استان نیز گفت: معاونت امور عمرانی استانداری جلسه ای را ویژه و فوری برای این موضوع با مدیرکل راه و شهرستازی استان برگزار کنند و زمین مورد نیاز تامین شود.

 

قناعت با اشاره به برگزاری نمایشگاه معرفی صنایع دستی و اشتغال های خرد و خانگی ایجاد شده توسط بسیج و همچنین برگزاری کلاس های آموزشی ویژه این موضوع، قول مساعدت و همکاری لازم را داد و افزود: در خصوص پروژه های مشترک بین شرکت آب منطقه ای و بسیج سازندگی، روند کار با همان شتاب قبلی برای آبرسانی به روستاهای محروم و دورافتاده استان صورت گیرد.

 

وی در خصوص همکاری جهاد سازندگی استان با بسیج سازندگی برای اجرای طرح آبخیزداری نیز یادآور شد: این طرح نیز یک فرصت طلایی برای استان است که باید نهایت استفاده از آن برای کمک به توسعه استان در بخش کشاورزی صورت گیرد.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در خصوص محرومیت زدایی یک نگاه یکپارچه و متوازن در استان مد نظر است، گفت: برخی طرح های نیمه کاره دولت در استان که روی زمین مانده است با همکاری بسیج سازندگی با اولویت و اهمیت موضوع به اتمام خواهد رسید.

 

قناعت گفت: در خصوص شناسایی محله حاشیه شهر برای راه اندازی قرارگاه توسط بسیج سازندگی و محرومیت زدایی از آن محله، گفت: یک  تیم اجرایی حرفه ای و قوی کار را در دست بگیرد و نقاطی که معرفی می شود با اولویت و ضرورت کار را پیش ببرند.

 

 

کد خبر 1174464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha