آمادگی سپاه برای ساخت بیمارستان در خراسان جنوبی

زهرایی با بیان اینکه سپاه آمادکی دارد تا بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی را در خراسان جنوبی احداث کند، گفت: زمین مورد نیاز برای این بیمارستان ۱۱ هکتار است که باید تامین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سردار«محمد زهرایی» شامگاه(21 اردیبهشت) در کارگروه بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه رزمایش بزرگ «جهادگران فاطمی» طی توافقی که با دولت صورت گرفته، در سراسر کشور به مناسبت هفته بسیج سازندگی در حال اجرا است، گفت: رئیس جمهوری مهمان آخرین روز از این رزمایش(جمعه) در استان چهارمحال و بختیاری خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه حمایت دولت از گروه های جهادی، باعث دلگرمی جهادگران است، افزود: ارتباط مجموعه بسیج و دولت در این دوره کم سابقه است و لذا توانسته ایم توافق نامه های خیلی خوبی با دولت برای انجام فعالیت های جهادی امضا کنیم.

 

رئیس بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه استانداری خراسان جنوبی در سال 1400 حمایت از گروه های جهادی را به صورت مدون و برنامه ریزی شده دنبال کرده است، گفت: امسال 165 قرارگاه جهادی در کشور راه اندازی خواهد شد و دولت نیز برای تجهیز هر یک از این قرارگاهها 500 میلیون تومان را قبول کرده است.

 

زهرایی با اشاره به اینکه برای ساخت قرارگاه عملیات جهادی در خراسان جنوبی نیازمند تامین زمین از سوی دولت هستیم، ادامه داد: چنانچه زمین این قرارگاه تامین شود، این قرارگاه بزودی احداث خواهد شد تا در حوادث غیرقابل پیش بینی مانند سیل و زلزله کمک حال دولت باشد.

 

وی با بیان اینکه دولت در سال قبل به هر نهاد حمایتی مبلغی را از محل تبصره 16 پرداخت کرد، گفت: این اعتبارات سال قبل، در حوزه مشاغل خانگی بسیار موثر واقع شد.

 

رئیس بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه مجلس برای سال جاری تسهیلات برای 50 هزار نیروگاه برق کوچک خانگی به ارزش 6 هزار میلیارد تومان را مصوب کرده است که از این تعداد 2900 نیروگاه در خراسان جنوبی خواهد بود، افزود: سقف تسهیلات برای هر نفر 120 میلیون تومان با اقساط 80 ماهه و کارمزد 4 درصد است که اقساط هم از روی فروش برق کم خواهد شد.

 

زهرایی افزود: دولت علاوه بر 50 هزار نیروگاه قبلی درخواست اضافه کردن 60 هزار نیروگاه دیگر را به این تعداد کرده است که به دلیل موقعیت جغرافیایی و آفتابی خراسان جنوبی فرصت خوبی برای ایجاد اشتغال خانگی است، گفت: پیش از این فقط سه هزار پنل خورشیدی در کشور نصب شده است.

 

وی افزود: دهیاران، فرمانداران و پایگاههای بسیج در شهرستان های مختلف در زمینه شناسایی متقاضیان نصب این پنل ها، بسیج سازندگی را کمک کنند.

 

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی به تفاهم نامه بسیج سازندگی با وزارت نیرو برای آبرسانی به هفت هزار و 138 روستای کشور اشاره کرد و گفت: بسیج سازندگی خراسان جنوبی سعی کند که روستاهایی که در مسیر خط انتقال لوله آب قرار دارند هم در پروژه قرار دهد و آبرسانی کند.

 

زهرایی با بیان اینکه یکی از طرح های مشترک با جهادکشاورزی، طرح «آبخیز تا جالیز» است، یادآور شد: حدود 1500 میلیارد تومان برای این طرح اعتبار اختصاص یافته است.

 

وی با بیان اینکه توجه به حاشیه شهرها پروژه جدید بسیج سازندگی با دولت است، گفت: 350 محله در طرح مورد توافق قرار گرفته که 60 محله برای امسال است و برای هر محله 100 میلیارد تومان اعتبار تضمین شده است.

 

رئیس بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه همچنین سپاه آمادکی دارد تا بیمارستان 100 تختخوابی را در خراسان جنوبی احداث کند، گفت: زمین مورد نیاز برای این بیمارستان 11 هکتار است که باید تامین شود.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1174481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha