استفاده  از پتانسیل و ظرفیت زبان هنر بهترین ابزار برای معرفی و شناخت آسیب های اجتماعی است

صاحبدل گفت: استفاده از پتانسیل و ظرفیت زبان هنر با ایجاد بستر و زمینه برای تولید، نشر و ارائه آثار و محتوای تاثیرگذار فرهنگی و هنری همواره از بهترین ابزار برای معرفی و شناخت آسیب های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «مهدی صاحبدل» به عنوان نماینده هیئت داوران عصر امروز (چهارشنبه ٢١ اردیبهشت) در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم های کوتاه ١٢٠ ثانیه ای امید با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی گفت: از بین ٢٢ اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره، از سوی هیئت داوران ۵ فیلم به عنوان آثار این جشنواره انتخاب شدند.

 

داور جشنواره فیلم کوتاه امید و رئیس انجمن سینمای جوانان استان گلستان در قرائت بیانیه هیئت داوران افزود: مسائل مربوط به آسیب‌های اجتماعی از دیرباز مورد توجه جوامع بوده است. با گسترش انقلاب صنعتی و دامن نیازمندی‌ها، محرومیت های ناشی از عدم امکان برآورده شدن خواسته ها و نیازهای زندگی، افزایش دامنه فساد، عصیان، تبهکاری، سرگردانی، دزدی و انحراف های جنسی باعث گسترش آسیب های اجتماعی در جوامع شده است.

 

وی ادامه داد: استفاده از پتانسیل و ظرفیت زبان هنر با ایجاد بستر و زمینه برای تولید، نشر و ارائه آثار و محتوای تاثیرگذار فرهنگی و هنری همواره از بهترین ابزار برای معرفی و شناخت آسیب های اجتماعی می باشد که با توجه به شناخت و تخصص اصحاب فرهنگ و هنر نسبت به چگونگی بهره گیری از این ابزار، دارای جذابیت های کاربردی برای ارائه و انتقال مفاهیم و مضامین مورد نظر در بسترهای مختلف اجتماعی بوده و خروجی آثار تولیدی نیز امکان انتشار وسیع در فضای مجازی و رسانه ملی دارد.


گفتنی است، داوری این جشنواره را مسعود امامی، مهدی صاحبدل و فرشید کلته بر عهده داشتند.

 

کد خبر 1174482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha