توزیع بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان سیستان و بلوچستانی

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان سیستان و بلوچستان گفت: ۳۵۷۰ بسته معیشتی سال ۱۴۰۰ بین نیازمندان سیستان و بلوچستانی توزیع شد.

«حجت الاسلام و المسلمین محسن مومنی مقدم»، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به ایجاد ۴۵ وقف جدید در سال گذشته اظهار کرد: وقف دارای حیطه گسترده‌ای می باشد تا جایی‌که اگر به‌درستی هدایت شود به  بسیاری از نیازهای جامعه پاسخ داده و هیچ‌گاه جامعه انسانی با کمبودهای اقتصادی‌، اجتماعی، آموزشی و فرهنگی روبرو نخواهد شد.

 

این مقام مسئول در مورد اقدامات خیریه اوقاف در سال ۱۴۰۰ گفت: توزیع بسته های معیشتی، توزیع غذای گرم، فعالیت رایگان و افتخاری و جهادی در بقاع، توزیع بسته تحصیلی و بهداشتی در قالب ۱۳ طرح کشوری همزمان در استانها انجام شد که سهمیه انجام شده سیستان وبلوچستان شامل: توزیع ۳۵۷۰ بسته معیشتی به ارزش ده میلیارد و هفتصد و ده میلیون ریال، ۱۸۵۰۰ پرس غذای گرم به ارزش دو میلیارد و هفتصد و هفتاد و پنج میلیون ریال بوده است.

 

وی با بیان اینکه سالانه سازمان اوقاف در قالب طرح های مختلف، برنامه های متنوع با توجه به نیازهای روز جامعه برگزار می کند تصریح کرد: همچنین فعالیت رایگان و افتخاری و جهادی ۸۰۰ نفر بصورت مستقیم در بقاع (جهت آشپزی، ضدعفونی، کارگری، خدمت رسانی و نصب تجهیزات) که با صرف هزینه هشت میلیارد ریالی از محل فعالیت جهادی در استان صورت گرفت.

 

مومنی مقدم در ادامه از توزیع ۵۰۰ پک تحصیلی، هر یک به ارزش صد و پنجاه میلیون ریال و پک بهداشتی شامل ۲۰۰ هزار ماسک و ۱۰ هزار اسپری ضدعفونی به ارزش دو میلیارد و نهصد میلیون ریال در سطح استان خبر داد.

کد خبر 1174499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha