تحکیم مبانی ایمانی و دینی می ‌تواند عفاف و حجاب را مستحکم کند

آیت الله عابدینی گفت: تحکیم مبانی ایمانی و دینی می ‌تواند عفاف و حجاب را مستحکم کند، باید این ریشه به ‌صورت زیرساختی محکم شود و هم خواهران حوزوی باید در این خصوص فعالیت بیشتری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در جلسه رابطین عفاف و حجاب ادارات استان قزوین اظهار کرد: خداوند سفارش همه انسان ‌ها را به ما کرده است، نخستین گامی که بر می ‌داریم این است که باید نگاه‌ ها نسبت به مخاطبان اصلاح شود، نباید نگاه متکبرانه در حوزه عفاف و حجاب داشته باشیم و باید خود را خادم مردم بدانیم و از موضع دلسوزی به مخاطبان نگاه می ‌کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: در دستورات قرآن، روایات و سیره رسول اکرم (ص) تأکید به این مسئله شده و هم اینکه همواره تمام اقوام ایرانی اعم از کردها، گیلک، بلوچ و دیگر قومیت‌ها از بهترین نوع پوشش برخوردار بوده‌اند.

 

وی اضافه کرد: تحکیم مبانی ایمانی و دینی می ‌تواند عفاف و حجاب را مستحکم کند، باید این ریشه به ‌صورت زیرساختی محکم شود و هم خواهران حوزوی باید در این خصوص فعالیت بیشتری کنند.

 

آیت الله عابدینی تأکید کرد: دغدغه ‌مندان عرصه عفاف و حجاب باید از محتواهای کلیشه‌ ای پرهیز کنند، زیرا این محتواها مردم را خسته می‌کند و خروجی و برکت نخواهد داشت.

 

وی تصریح کرد: باید از رسانه با برنامه استفاده کنیم، اگر قرار است کار رسانه ‌ای انجام شود باید جذاب، فاخر و حکیمانه باشد و اگر کانال ‌هایی در فضای مجازی به صورت هنرمندانه ایجاد شود که جاذبه لازم را به همراه محتوای مطلوب داشته باشد بسیار مؤثر خواهد بود.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اعلام کرد: حجاب محصول عفاف، عفاف محصول کرامت، کرامت محصول تقوا و تقوا محصول عبادت است و همه برنامه‌ها باید به سمت حفظ و ارتقای کرامت انسان‌ها منتهی شود؛ بنابراین ما باید کار روی مقوله عفاف و حجاب را از عقیده آغاز کنیم.

 

وی تصریح کرد: خداوند در رابطه با منافقین می‌فرماید اینها نسبت به هم مانند چوب خشک هستند و عاطفه‌ای نسبت به هم ندارند، اما در رابطه با مومنین می‌فرماید به ‌شدت حامی یکدیگر هستند، از آبروی یکدیگر حمایت کرده و پشتیبان هم هستند.

 

آیت الله عابدینی خاطر نشان کرد: نباید در بحث عفاف در جامعه دچار یأس و ناامیدی شویم، عالم نوجوانان عالم فرهنگ‌های متنوع است و باید این عزیزان را درک کنیم و به آنها نگاه مثبت داشته باشیم.

 

وی یادآور شد: شعور دینی به حجاب محدود نمی‌شود، شعور دینی اعم از عدالت، عرفان، معرفت و جوانمردی، محبت، دوستی و تمام زیبایی‌هاست، اگر همه این‌ها کنار هم قرار گرفتند عفاف و حجاب مستحکم می‌شود.

 

کد خبر 1174500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha