جذب ۲۰ هزار نفر در جمعیت هلال احمر با اولویت نجات‌گران و امدادگران

غلامی با بیان اینکه قرار است ۲۰ هزار نفر نیرو در جمعیت هلال احمر کشور با اولویت نجات‌گران و امدادگران جذب شوند گفت:‌ قطعا با برگزاری آزمون، سهمیه‌ای هم در این راستا به استان گیلان اختصاص پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سیاوش غلامی» شامگاه چهارشنبه( ۲۱ اردیبهشت) در گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: در استان گیلان با همکاری و مساعدت استاندار یک فروند بالگرد که از نوع به روزترین بالگردهای امدادی محسوب می‌شود مستقر شده  و به شکل دائم و شبانه‌روزی آماده خدمات رسانی است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان تهیه نقشه خطرپذیری روستاها و تشکیل تیم‌های امداد روستایی را یکی از برنامه‌هایی که این نهاد در قالب طرح توسعه خانه‌های هلال روستایی دنبال می‌کند خواند و ضمن برشمردن روند اجرای این طرح در گیلان عنوان کرد: خانه‌های هلال تقریبا از دو سال گذشته در کشور تشکیل شدند و استان گیلان در این زمینه رشد بسیار خوبی داشت.

 

غلامی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ گیلان رتبه اول کمی و کیفی خانه‌های هلال را در سطح کشور به دست آورد تصریح کرد: در همین راستا باید از اداره کل امور روستایی و عشایری گیلان و فرمانداران شهرستان‌های مختلف استان قدردانی کنم زیرا هماهنگی خوبی برای تحقق این مهم با جمعیت هلال احمر داشتند.

 

وی از وجود ۴۴۴ خانه هلال روستایی در استان گیلان خبر داد و اضافه کرد: طبق هدفگذاری که امسال در جمعیت هلال احمر انجام شده قصد داریم این خانه‌ها را به خانه‌های هلال شهری تبدیل کنیم، همچنین در اقدامی دیگر سه دوره آموزشی برای مسئولان خانه‌های هلال برگزار کردیم تا اطلاعات آنان در مورد مخاطرات افزایش یابد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با تاکید بر اینکه برخی از خانه‌های هلال استان تجهیز شده‌اند ابراز داشت: به طور مثال در شهر رشت خانه هلالی وجود دارد که از حیث وجود تجهیزات و امکانات در حد یک شعبه جمعیت هلال احمر تجهیز شده و ارتقاء پیدا کرده است.

 

غلامی کاهش خسارات ناشی از سیل و زلزله از طریق آموزش مردم و ایجاد و تجهیز خانه‌های هلال را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: یکی دیگر از اولویت‌های جمعیت هلال احمر کمک به افراد آسیب پذیر و کم برخوردار است که هلال احمر گیلان در این حوزه نسبت به اجرای طرح مواسات و توزیع کمک‌های مردمی اقدام می‌کند.

 

وی با بیان اینکه برای خودکفایی در دو حوزه جوانان و داوطلبان از طریق جمعیت هلال احمر استان گیلان آموزش‌هایی ارائه می‌شود اذعان کرد: در دو روز گذشته که در تهران همایشی برای جمعیت هلال احمر کشور با حضور رئیس جهانی فدراسیون صلیب سرخ برگزار شد از استان گیلان و خانه‌های هلالی که در حوزه آموزش کسب و کارهای خانگی فعالند هم دعوت به عمل آمد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان در مورد خبرهایی که این روزها در مورد جذب ۲۰ هزار نفر با اولویت نجات‌گران و امدادگران منتشر شده هم عنوان کرد: این امر نوید بسیار خوبی است که امیدواریم حتما عملیاتی شود زیرا قالب افرادی که با جمعیت هلال احمر همکاری می‌کنند به شکل داوطلبانه و با یک کمک هزینه ایاب و ذهاب بسیار ناچیز و بدون بیمه این کار را انجام می‌دهند.

 

غلامی ادامه داد: ریاست جمعیت هلال احمر کشور از طریق رایزنی‌هایی که با مجلس و دولت داشته قصد دارد مجوزهایی را کسب کند تا ۲۰ هزار نفر با اولویت نجات‌گران و امدادگران در این مجموعه جذب شوند که قطعا با برگزاری آزمون، سهمیه‌ای هم در این راستا به استان گیلان اختصاص پیدا می‌کند.

 

وی خاطرنشان کرد: در قانون مدیریت بحران ماده ۱۴ بند ب آموزش‌های همگانی به ویژه در حوزه مخاطرات به جمعیت هلال احمر سپرده شده است و در همین راستا جمعیت هلال احمر گیلان به غیر از فعالیت در حوزه فضای مجازی، آموزش‌های خود را به شکل رایگان در تمام ۱۶ شعبه خود دارد و مردم می‌توانند مراجعه کرده و از آن بهره‌مند شوند.

کد خبر 1174510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha