محور زادک به شیرغان آسفالت شد

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای فاروج گفت: ۱۵ کیلومتر از راه های روستای شهرستان با اعتبار بهسازی در دست آسفالت است که با تکمیل محور زادک به شیرغان به طول پنج هزار و ۶۰۰ متر بخشی از برنامه ۶ ماهه اول امسال محقق شد.

«هادی حسینی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارکرد:  آسفالت 15 کیلومتر از محورهای روستایی، هدفگذاری 6 ماهه اول امسال است که از این مقدار، 5.5 کیلومتر مربوط به محور زادک به شیرغان،  1.5 کیلومتر محور فرهادان، قوشخانه 1.5 کیلومتر محور آق چشمه و هفت کیلومتر هم مربوط به راه روستای جنجال آباد است.

 

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای فاروج گفت: برای محور زادک به شیرغان، تعریض محور و اصلاح قوس، خاکبرداری، بستر سازی به طول 5.7 کیلومتر مسیر، قیر پاشی 5.6 کیلومتر و اجرای آسفالت به طول 5.6 کیلومتر انجام شده است.

 

حسینی، اجرای  لایه خاکریز در یک کیلومتری محور و آکس زنی برای خط کشی ۵.۶ کیلومتر مسیر را از دیگر فعالیت های انجام شده در این محور برشمرد و گفت: اعتبار بهسازی و آسفالت شهرستان، 320 میلیارد ریال است که در حدود 48 درصد این رقم ( 155میلیارد ریال) تخصیص یافته است.

 

حسینی گفت: از این رقم 95 میلیارد ریال مربوط به اعتبارات محرومیت زدایی است که هنوز اعتبار آن به شهرستان نرسیده است.


41 درصد راه های روستایی شهرستان فاروج آسفالت است و 280 کیلومتر خاکی و شوسه که اگر 75 کیلومتر از این راه ها آسفالت شود، بخش عمده روستاهای بالای 40 خانوار برخوردار می شوند.


26 روستای بالای 20 خانوار  و 9 روستای بالای 50 خانوار از راه آسفالت محروم هستند که مجموعه طول این محورها 122 کیلومتر است.

 

کد خبر 1174562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha