همسویی دولت و مجلس فرصتی برای جبران عقب ماندگی های نهبندان است

نخعی گفت: مردم نمی پذیریند با این همسویی دولت و مجلس کوتاهی هایی انجام شود، لذا باید از این فرصت استفاده و همه عقب ماندگی های کشور و به دنبال آن نهبندان جبران شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مصطفی نخعی» امروز (22 اردیبهشت) در جلسه بررسی وضعیت پروژه های عمرانی شهرستان نهبندان که با حضور معاون عمراین استانداری خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: بیانات رهبری در سفر به نهبندان، تنها مختص بازه زمانی خاصی نیست، این بیانات برای همه ادوار و زمان ها است و همه باید به آن توجه کنیم.

 

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس با بیان اینکه با پیگیری های انجام شده، مسئولان بازنگری طرح سند توسعه نهبندان را پذیرفته و دستور بازنگری داده شد، گفت: سفر مقام معظم رهبری و سند توسعه نهبندان میثاقی برای همه ما بود اما علی رغم همه تلاش ها بعد از 23 سال، هنوز نهبندان درگیر برخی مسائل زیر ساختی و دارای عقب ماندگی است.

 

نخعی ضمن بیان این مطلب که امروز فرصت استثنایی دولت و مجلس برای همه وجود دارد، افزود: مردم نمی پذیرند با این همسویی دولت و مجلس کوتاهی هایی انجام شود، لذا باید از این فرصت استفاده و همه عقب ماندگی های در نهبندان جبران شود.

 

وی ادامه داد: برای برنامه ریزی استراتژیک و مزیت رقابتی در خراسان جنوبی باید برنامه ریزی کرد تا این مزیت رقابتی استان تبدیل به ثروت شود، نهبندان، بهشت معادن استان و حتی کشور است و برای خلق ثروت در استان باید توجه خاص به نهبندان داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه در مفهوم برنامه ریزی استراتژیک باید برای ثبیت جمعیت در نقاط مرزی و روستایی تلاش کنیم، افزود: مردم زمانی در روستاها ماندگار و تثبیت جمعیت را خواهیم داشت که زیرساخت را برای آنها فراهم کنیم و مشکلی برای آب، برق، گاز و ارتباطات نداشته باشند.

 

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس ادامه داد: این مزیت رقابتی را باید تبدیل به ثروت کنیم که باید زیر ساخت های لازم وجود داشته باشد تا ظرفیت های بالقوه به بالفعل برسند.

 

وی تصریح کرد: با پرهیز از مسائل حاشیه ای به سراغ پروژه های مهم و اولویت دار شهرستان نهبندان برویم و در راستای سند توسعه نهبندان گام برداریم تا برنامه ها محقق شود.

 

 در این جلسه «ابوالفضل ایروانی»، سرپرست فرمانداری نهبندان هم گفت: برای اینکه بتوانیم با یک نگاه مشورتی و تعاملی چهارچوبی برای پروژه های نیمه تمام داشته باشیم باید همسو حرکت کنیم.

 

وی گفت: یکی از عواملی که ما نتوانسته ایم به موفقیت هایی برسیم، عدم تعامل مسئولان در بخش های مختلف بوده است چراکه تک بُعدی بودن ضرر و زیان آن به مردم می رسد لذا هم افزایی سبب می شود برنامه مشترکی تدوین و بر اساس آن حرکت کنیم.

 

ایروانی ادامه داد: جلسه مشورتی پروژه های عمرانی و نیمه تمام نهبندان یک جلسه فنی و کارشناسی است که دو عامل رضایت مندی مردم و اعتماد را به جامعه بر می گرداند و هم اینکه توانسته ایم در راستای سند توسعه شهرستان حرکت کنیم.

 

 

 

کد خبر 1174585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha