فعالیت‌های هنری باید گفتمان انقلاب را گسترش دهند

ثقتی خواستار توجه به ذائقه و گفتمان مردم در اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری شد و گفت: مردم به گفتمان دولت مردمی و انقلابی رای دادند و این گفتمان باید در فعالیت‌ها دیده شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «رضا ثقتی» امروز(پنج‌شنبه، ۲۲ اردیبهشت) در جلسه معارفه فیلمسازان دومین دوره میراث ناملموس در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه میراث ناملموس سرآغاز ماندگاری و مانایی در حوزه‌های هدف است گفت: این رویداد رفته رفته مراحل تکامل خود را طی کرده و آغوش هنرمندان و جامعه به روی این رویداد باز می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی گیلان با بیان اینکه برگزاری این رویداد در تقویم هنری ارشاد گیلان خالی بود ابراز امیدواری کرد؛ امسال این رویداد با توجه به تجارب سال گذشته با کیفیت و غنای بیشتری برگزار می‌شود.

 

وی تحقق پیشرانی مردم در مناسبات فرهنگی را سیاست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و افزود: در این رویکرد، دولت جایگاه سیاستگذاری و پشتیبانی داشته و مردم حوزه اجرایی را عهده‌دار می‌شوند.

 

ثقتی دولتی شدن فرهنگ را موجب فرمایشی و آماری شدن این حوزه دانست و تصریح کرد: متاسفانه این رویکرد در سالیان گذشته به لایه‌های زیرین جامعه رسوخ یافت و هنرمندان هم برای رفع تکلیف فعالیتی انجام داده و کارها فاقد غنا و هویت لازم بود.

 

وی سپردن امور به دست هنرمندان را عامل جلوگیری از فقدان هویت در برنامه‌های فرهنگی برشمرد و ادامه داد: فعالیت‌ها باید صددر صد به هنرمندان سپرده شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خواستار توجه به ذائقه و گفتمان مردم در جامعه امروزی در اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری شد و اذعان کرد: مردم به گفتمان دولت مردمی و انقلابی رای دادند و این گفتمان باید در فعالیت‌ها دیده شود.

 

وی ساخت مستند در ۷۲ ساعت را محل مناقشه و ایراد در جشنواره اول دانست و افزود: در جشنواره امسال با محور مفاخر گیلان، فرصت سه‌ هفته‌ای برای ساخت مستند در نظر گرفته شد و به دنبال حرفه‌ای کردن این جشنواره هستیم.

 

 

 

 

کد خبر 1174624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha