ضرورت راه اندازی دبیرخانه مستقل شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی بر ضرورت راه اندازی دبیرخانه مستقل شورای فرهنگ عمومی تأکید کرد و گفت: باید هرچه سریع تر دبیرخانه مستقل شورا تشکیل و مصوبات به جد پیگیری شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام والمسلمین «رضا نوری» صبح امروز پنج شنبه (22 اردیبهشت ماه) در نشست شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی که با حضور «مجید امامی» دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد، گفت: در بحث اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی بعضا مشکل داشتیم و پیگیری ها ضعیف انجام می شد که امید داریم جبران شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به اینکه گاهی از جزیره ای کار کردن نهادهای فرهنگی سخن به میان می آید، اظهارکرد: این سخن قابل قبول نیست چراکه مجموعه های فرهنگی کار یکدیگر را تکمیل می کنند و کنار هم مکمل هستند اما در بخش هایی که ممکن است تداخل ایجاد شود، شورای فرهنگ عمومی می تواند ورود کرده و مسئله را حل کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بر تقسیم وظایف شورا و مشخص شدن تکالیف دستگاه ها تأکید کرد و گفت: باید هرچه سریع تر دبیرخانه مستقل شورا تشکیل و مصوبات به جد پیگیری شود.

 

حجت الاسلام نوری، تدوین طرح جامع و کامل در بحث اعتبارات را از دیگر ضرورت ها نام برد و افزود: تشکیل کارگروه های تخصصی ذیل شورا هم باید در دستور کار باشد هرچند این کارگروه قبلا فعال بوده اما باید ساماندهی شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی، تعیین سخنگو، اتمام فصل نامه شورا تا پایان سال، تولید محتوای مناسب و پیگیری مصوبات سال 1400 و ارائه در جلسه بعدی را از دیگر مهم ترین مصوبات این جلسات نام برد.

 

«محمدرضا حسین نژاد» استاندار خراسان شمالی هم در این نشست گفت: برای ایجاد یکپارچگی و تقویت انسجام در سطح جامعه باید شاخص های فرهنگی را مورد توجه بیشتر قرار داد.

 

وی با بیان اینکه انسجام بیشتر یک جامعه از فرهنگ آن آغاز می شود، افزود: دشمنان برای ایجاد شکاف فرهنگی با مقاصد سلطه و برهم زدن انسجام در جوامع دیگر هر نوع اقدامی را انجام می دهند بنابراین مدیران باید شاخص های حوزه فرهنگی را با جدیت بیشتری دنبال کنند.

 

استاندارخراسان شمالی تصریح کرد: در دنیای ارتباطات و گفتمان ها، برای اینکه شاهد یکپارچگی فرهنگی حول محور دین و رهبری باشیم نیازمند برنامه ریزی هایی در سطح استان هستیم.

 

وی با تاکید بر اینکه موضوعات حوزه فرهنگی باید تبدیل به شاخص شود، گفت: باید روند رشد شاخص های فرهنگی را مورد ارزیابی قرار داده تا بتوانیم به صورت هدفمند مسیر را به سمت اصلاح و بهبود پیش ببریم.

 

 

کد خبر 1174634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha