خانواده شهدای مدافع حرم مهمان ویژه اختتامیه هفته قرآن و عترت گلستان/ تجلیل از شهدای شاخص قرآنی

خانواده‌های شهدای مدافع حرم « قاسم غریب» و « سیداحسان حاجی‎ حتم لو» مهمانان ویژه اختتامیه هفته قرآن و عترت استان گلستان بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، امروز (پنج شنبه 22 اردیبهشت) اختتامیه هفته قرآن و عترت استان گلستان در محل تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

 

این مراسم در کنار برگزیدگان مسابقات و جشنواره‌های قرآنی، مردم و مسئولانی که در تالار حضور داشتند، چند مهمان ویژه هم داشت.

 

خانواده های شهدای مدافع حرم « قاسم غریب» و « سیداحسان حاجی حتم لو» به عنوان شهدای شاخص قرآنی استان گلستان در این مراسم حضور داشتند که با اهدای لوح سپاس از خانواده معظم آنان تقدیر شد.

 

حاجی حتم‌لو، نخستین شهید مدافع حرم گلستان
سیداحسان حاجی حتم‌لو نخستین شهید مدافع حرم استان گلستان و متولد سال 1363 شمسی است.

 

سیداحسان لحظه تحویل سال 63 در گرگان به دنیا آمد و مادرش می گفت که « سیداحسان که فرزند سوم خانواده بود درست لحظه تحویل سال به دنیا آمد و پرستار می گفت قدم این پسر مبارک است چون هم سید است و هم در این لحظه به دنیا آمده بود».

 

سیداحسان عضو گروه تخریب تیپ 45 جوادالائمه (ع) بارها به مناطق مرزی کشور و مبارزه با گروه های انحرافی پژاک و اشرار و نیز مناطق برون مرزی از جمله سوریه و لبنان انجام وظیفه کرده بود.

 

وی سرانجام در عصر روز دوشنبه 13 بهمن 1393، مصادف با دهه فجر انقلاب اسلامی همراه با دیگر همرزمانش با شعار « کُلُنا عَباسُکَ یا زینب» در حومه شهر حلب سوریه به آرزوی دیرینه اش رسید و جامه فاخر شهادت را برتن کرد.

 

زمانی سیداحسان به شهادت رسید که هنوز فرزندش را ندیده بود و سید محمدطه 5 ماه بعد از شهادت پدرش به دنیا آمد.

 

پرواز « قاسم غریب» از تلمور تا بهشت

«قاسم غریب» در سال 1361 در روستای سیدمیران به دنیا آمد. بستر رشد اجتماعی  قاسم طبقه کشاورز و زحمتکشی بود که با نان حلال در جامعه رشد پیدا کرده بود.

 

قاسم دوران تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در روستا و برای تحصیل در مقطع دبیرستان عزم گرگان کرد و در دبیرستان شهید رجایی گرگان مشغول تحصیل شد.
وی در سال 1379 بعد از اخذ مدرک دیپلم، در کنکور دانشکده افسری دانشگاه امام حسین (ع) شرکت کرد و قبول شد و رسماً به عضویت رسمی سپاه پاسداران در آمد. وی 5 سال بعد در سال 1384 در شهر قم ازدواج کرد که حاصل این ازدواج دو فرزند پسر است.

 

قاسم بعد از ازدواج به شهر مقدس قم رفت و در این شهر زندگی می کرد. طی این سالها او در میدان رزم با گروه‌های انحرافی پژاک و منافقین داخلی مجاهدانه جنگید تا اینکه یک چشم خود را از دست داد و همچنین 4 ترکش نیز در بدن وی جاخوش کرد.

 

بعد از جانباز شدن از ناحیه چشم، به توصیه پزشک که باید برای حفظ چشم دیگر مناطق مرطوب را برای ادامه کارت انتخاب کنید، وی به زادگاهش گلستان آمد و مدتی در سپاه استان و بعد از آن نیز به گردان‌های تکاور تیپ مردم پایه سپاه نینوا پیوست.

 

وی با درک صحیح از شرایط روز و عربده کشی تکفیری‌های مزدور، آهنگ سوریه کرد و داوطلبانه برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) به این کشور رهسپار شد.

 

قاسم به سوریه رفت و به مبارزه با تکفیری ها پرداخت و این دومین مرحله‌ای بود که وی برای دفاع از حریم حضرت زینب(س) به سوریه می‌رفت و آخرین باری بود که وطن را می‌دید و در 21 تیر سال 94 همزمان با ماه مبارک رمضان در ارتفاعات تلمور سوریه به شهادت رسید.

 

کد خبر 1174656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha