تبدیل وضعیت و پرداخت عادلانه حقوق خواسته به حق معلمان شاغل در مدارس غیر انتفاعی گیلان

تبدیل وضعیت و تصویب قوانینی در مجلس برای عادلانه‌سازی نظام پرداخت حقوق از جمله مطالبات و خواسته‌هایی است که معلمان غیر انتفاعی تحقق آن را از دولت و مجلس انتظار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، مراسم گرامیداشت هفته معلم به همت شورای شهر رشت و با حضور اعضای شورای شهر،  رئیس صنف معلمان شاغل در مدارس غیر انتفاعی، جبار کوچکی‌نژاد و محمدرضا احمدی سنگری از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و معلمین شاغل در مدارس غیر انتفاعی در مجتمع خاتم الانبیا(ص) برگزار شد.

 

«جبار کوچکی‌نژاد در این مراسم ضمن اشاره به دیدار روز گذشته مقام معظم رهبری با جمعی از فرهنگیان و معلمان عنوان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری که سخنانشان برای همه ما فصل الخطاب است اگر می‌خواهیم در آینده جامعه ایده آل داشته باشیم، باید در حوزه آموزش و پرورش به درستی عمل کنیم.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه نگاه به حوزه آموزش و پرورش باید نگاهی یکسان و عادلانه باشد از عدم حضور مدیران آموزش و پرورش استان در این مراسم ابراز تاسف کرد و یادآور شد: متاسفانه نگاه های ناصحیح و غلط در حوزه آموزش و پرورش با هدف مقابله با مدارس غیر انتفاعی به فعالیت انواع دیگری از آموزش‌ها انجامیده است.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه طبق نظرسنجی‌هایی که انجام شده معلمان در صدر اعتماد در بین مردم قرار دارند اظهار داشت: مدارس غیر انتفاعی بار سنگینی را از روی دوش دولت برمی‌دارند بنابراین هر جایی که در قانونگذاری روزنه‌ای باز باشد باید در راستای رفع تبعیض از حوزه آموزش گام برداریم.

 

عضو مجمع نمایندگان گیلان ضمن اشاره به تذکر روز گذشته در صحن مجلس نسبت به شورای عالی انقلاب فرهنگی اینکه وزرا باید مدافع قانون باشند را خواستار شد و اضافه کرد: باید حق و حقوق قانونی  معلمان شاغل در مدارس غیرانتفاعی پرداخت شود از طرفی متاسفانه شاهد پرداخت مبالغ ناچیز ۳۰۹ هزار تومان به معلمین غیر انتفاعی هستیم  و انتظار داریم آموزش و پرورش کمبود معلم را با استفاده از حوزه معلمین غیر انتفاعی برطرف کند.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس با اشاره به اینکه طرحها و لوایح دائما با هدف رفع مشکلات و دغدغه‌های معلمان شاغل در مدارس غیر انتفاعی در دست بررسی قرار می‌گیرند اذعان کرد: امیدواریم با اقداماتی که در دستور کار قرار گرفته قدم‌های مثبت و خوبی به زودی در این حوزه عملیاتی شود.

 

* لزوم پرداخت پرداخت حق و حقوق قانونی معلمان شاغل در مدارس غیر انتفاعی گیلان توسط مؤسسات

«محمدرضا احمدی سنگری» دیگر نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس نیز در این مراسم ضمن برشمردن نقش معلمان در تربیت شخصیت‌های بزرگی مانند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید حججی اظهار داشت: قبل از هر چیز در اینجا لازم می‌دانم از نگاه ویژه شورای شهر رشت به حوزه معلمین غیر انتفاعی تشکر و قدردانی کتم.

 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه تاکنون جلسات متعددی پیرامون مشکلات معلمان غیر انتفاعی استان گیلان برگزار شده است افزود: معلمان غیر انتفاعی در حوزه آموزش تلاش‌های فراوانی انجام می دهند و حتی در روزهای شیوع کرونا نیز با حداقل حقوق دریافتی به آموزش دانش‌آموزان مشغول بودند.

 

احمدی سنگری با تاکید به اینکه معلمین شاغل در مدارس غیر انتفاعی گیلان با امید تبدیل وضعیت اشتغال تا کنون ایستادگی کرده‌اند یادآور شد: معلمان شاغل در مدارس غیر انتفاعی به لحاظ سطح علمی، آموزشی و غیره بسیار کارآمد هستند و نمایندگان مجلس باید زبان گویای مشکلات این قشر باشند.

 

عضو مجمع نمایندگان گیلان ضمن تاکید بر تصویب تحت پوشش بیمه  قرار دادن معلمین غیر انتفاعی اظهار داشت: پرداخت حق و حقوق قانونی معلمان شاغل در مدارس غیر انتفاعی گیلان یکی دیگر از مصوبات است بنابراین اگر موسسات و مراکز آموزشی غیر انتفاعی نسبت به اجرای این مصوبه بی توجه باشند، مجوز فعالیت آن‌ها باطل می‌شود.

 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تعیین تکلیف معلمان شاغل در مدارس غیر انتفاعی گیلان را خواستار شد و گفت: مسئولان وزارت آموزش و پرورش را مجاب کرده‌ایم تا راه‌های جذب معلمان شاغل در مدارس غیر انتفاعی بر اساس آزمون داخلی اجرایی شود و این موضوع طی یک یا دو ماه آینده به صحن مجلس ارسال می‌شود و امیدواریم با آراء خوبی تصویب شود.

 

وی همچنین به مشکلات استان گیلان و شهر رشت در حوزه پسماند و زباله اشاره داشت و اضافه کرد: امروزه شاهد مشکلات فراوانی در حوزه سراوان هستیم اما امیدواریم در پایان سال ۱۴۰۱ و با حمایت‌های دولت سراوان به طبیعت بازگردد.

 

* تصویب قوانینی در مجلس برای عادلانه‌سازی پرداخت حقوق به معلمان غیر انتفاعی

«سید شمس شفیعی» از اعضای شورا و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت نیز در این مراسم به وضعیت معلمان حق‌التدریسی در گذشته اشاره کرد و افزود: در آن‌ سال‌ها و با مصوبه  مجلس این دسته از معلمان تبدیل وضعیت شدند و با ورود مجلس قانون به کارگیری معلمین شاغل در نهضت سواد آموزی مصوب شد.

 

شفیعی اینکه در برخی از مدارس غیر انتفاعی شاهد پرداخت حقوق ماهیانه ۲۵۰ هزار تومان به این معلمین هستیم را متذکر شد و ضمن ابراز تاسف از این موضوع عنوان کرد: امیدواریم با همراهی و کمک نمایندگان مجلس در حوزه پرداخت حقوق به معلمین غیر انتفاعی قانونی عادلانه مصوب و اجرایی شود.

 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت در ادامه ارائه کارت حمایتی از معلمان غیر انتفاعی را یکی از حمایت‌هایی که می‌شود از این قشر به عمل آورد خواند و ابراز داشت: معلمان غیر انتفاعی با ارائه کارت معرفی از خدمات یکسانی همچون معلمین دولتی بهره مند خواهند شد.

 

وی با بیان اینکه انتظار داشتم در مراسم امروز شاهد حضور مدیران آموزش و پرورش استان گیلان باشیم اظهار داشت: در قوانین بالا دستی معلمان غیر انتفاعی از جایگاه برخوردارند و در حقیقت بخش وسیعی از زحمات آموزش کشور بر دوش معلمین غیر انتفاعی است.

 

«مسعود عباس نژاد» رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت نیز در این مراسم با تبریک هفته معلم به همه فعالان این عرصه در سراسر کشور و استان گیلان یادآور شد: معلمان غیر انتفاعی تلاش بسیار زیادی در حوزه آموزش انجام می‌دهند و بنده برای حوزه آموزش و پرورش که در این مراسم حضور پیدا نکردند واقعا متاسف هستم.

 

* معلمان غیرانتفاعی چشم انتطار وعده‌های نمایندگان مجلس پیرامون حقوقشان

«لیلا ابراهیمی» رئیس صنف معلمان شاغل در مدارس غیر انتفاعی گیلان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در مراسم امروز ، نمایندگان بیش از  هشت هزار معلمین شاغل در مدارس گیلان حضور دارند تصریح کرد: این قشر تلاشگر و زحمتکش با وجود کار برابر و تلاش مضاعف پس از گذشت 30 سال خدمت، همچنان  از حقوق مساوی برخوردار نیستند.

 

رئیس صنف معلمان شاغل در مدارس غیر انتفاعی گیلان میانگین حقوق ماهیانه معلمان غیرانتفاعی را یک میلیون تومان در ماه اعلام کرد و گفت:  معلمان شاغل در مدارس غیر انتفاعی گیلان با این حقوق اما به صورت تمام وقت دانش‌آموزان را آموزش می‌دهند و با وجود تمام بی توجهی‌ها عشق و دانش خود را برای دانش آموزان مشق می‌کنند.

 

ابراهیمی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم رعایت عدالت آموزشی اظهار داشت: آمارهای کنکور نشان می،دهد بسیاری از نخبگان این سرزمین توسط معلمان غیر انتفاعی آموزش می‌بینند بنابراین برخی از مسئولان به جای چشم بستن به روی توانایی‌های معلمین غیر انتفاعی باید در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب، عدالت اجتماعی را وارد سیستم آموزشی دولتی کنند.

 

وی اضافه کرد: متاسفانه سالیان سال است که صورت همکارانم مورد سیلی بی‌توجهی برخی از مسئولان و مصوبات مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است و در حالی‌که مهر بی‌مهری را در مجلس وقت با بی‌توجهی به گروه غیرانتفاعی‌ها در تعیین تکلیف معلمان نشان دادند اما پیگیری‌ها همچنان ادامه دارد تا معلمین غیر انتفاعی به حقوق خود برسند. 

 

رئیس صنف معلمان شاغل در مدارس غیر انتفاعی گیلان اینکه پرچم مطالبه‌گری احقاق حقوق معلمین غیر انتفاعی سراسر کشور را گیلانیان بلند کردند را متذکر شد و ادامه داد: معلمان غیر انتفاعی در این مسیر سخت بارها شاهد بی‌مهری‌های فراوان بودند اما با تمام بی مهری‌ها از خواسته به حق خود کوتاه نیامدند.

 

ابراهیمی با تاکید بر اینکه معلمان غیرانتفاعی چشم انتطار وعده‌هایی هستند که نمایندگان مجلس پیرامون حقوق آنان داده‌اند اذعان کرد:‌ امروز متاسفانه ما در شرایطی از پرداخت حقوق ماهیانه یک میلیون تومان به معلمان غیر انتفاعی سخن می‌گویم که در سیستم آموزش و پرورش حقوق ماهیانه معلمین غیر انتفاعی پنج میلیون تومان ثبت می شود.


به گزارش خبرگزاری شبستان، در پایان این مراسم از تعدادی از معلمان شاغل در مدارس غیر انتفاعی که در حوزه‌های علمی، فرهنگی و هنری موفق به کسب عناوین و جوایز ارزنده از میادین ملی و بین المللی شده بودند تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 1174719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha