آئین کلنگ زنی آبرسانی به سه روستای بخش مرکزی دهلران برگزار شد

آئین کلنگ‌زنی آب‌رسانی به روستاهای هاویان،کاور و قیراب شهرستان دهلران برای بهره مندی جمعیتی بالغ بر ۴۷۱ نفر به همت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و بسیج سازندگی سپاه استان ایلام با اعتبار ۲۴۸ میلیارد ریال برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «حسن بهرام نیا» در ادامه سفر به شهرستان دهلران در مراسم کلنگ زنی آبرسانی به سه روستای هاویان، کاور و قیراب بخش مرکزی دهلران شرکت کرد.

 

استاندار ایلام در این مراسم که با حضور علیزاده نماینده استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد با عنوان این مطلب که رفع مشکلات کم آبی استان به جد در دستور کار است، اظهار کرد: یکی از مشکلات که ما امروز با آن مواجه هستیم  بحث کم‌آبی در روستاها است که در این راستا قرارگاه محرومیت زدایی وارد عمل شده است.
 

وی در ادامه گفت: در این زمینه ۵۰۷ میلیارد تومان با قرارگاه محرومیت زدایی سپاه برای آبرسانی به ۱۲۸ به روستای استان منعقد شده است.

 

گفتنی است مبلغ اعتبار برای این پروژه ۲۴۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی قرارگاه محرومیت زدایی سپاه بوده که ۱۱۲ خانوار با جمعیت ۴۷۱ نفر را تحت پوشش قرار می دهد.

 

 تکمیل جاده دسترسی به مرز چیلات با حضور استاندار ایلام و نماینده مردم حوزه انتخابیه دهلران در مجلس شورای اسلامی از دیگر برنامه های سفر استاندار ایلام به شهرستان دهلران بود.

 

استاندار ایلام در این آیین گفت: با شروع به کار دولت جدید از محل استانی اعتبارات مرزی و ملی در مجموع از ۲۸کیلومتر ۲۲میلومتر آسفالت شده استو با تزریق اعتبارات تا پایان تیرماه  تمام مسیر آسفالت خواهد شد.

وی با بیان اینکه فیبر نوری از محل اعتبارات بهره ملی به طول سی و پنج کیلومتر انجام شده است، ابراز کرد: همه زیرساخت ها در مرز چیلات  برای دو طرف در این مرز  فراهم است.

 

آیین کلنگ زنی آبرسانی به سه روستای دهلران از دیگر برنامه های سفر استاندار ایلام و مسئولان استانی به شهرستان مرزی دهلران بود.

 

بهزاد علیزاده، نماینده مردم حوزه انتخابیه دهلران در مجلس شورای اسلامی در این آئین اظهار کرد: قرارگاه آبرسانی به روستاهای استان تشکیل شده است که انتظار می رود با فعالیت این قرارگاه مشکل آبرسانی به روستاهای دهلران مرتفع شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در اعتبارات ۱۴۰۹ برای حوزه آب شرب۹۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

کد خبر 1174722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha