ممنوعیت افزایش قیمت کالاها به جز موارد اعلام شده/ جرائم تعزیرات برای صنوف متخلف شدید و سنگین است

اشرفی با بیان اینکه هیچ کالایی بدون طی تشریفات قانونی حق افزایش قیمت را ندارد، گفت: صنوف استان مراقب باشند که جرائم سازمان تعزیرات بازنگری و اصلاح شده است و جریمه‌های جدید نسبت به قبل متفاوت و سنگین تر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جواد اشرفی» شامگاه (22 اردیبهشت) در گفتگوی ویژه خبری شبکه خاوران با اشاره به اینکه افرادی که به هر نحوی به دهک‌بندی خود اعتراض دارند می‌توانند از طریق سامانه جامع رفاه ایرانیان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتراض خود را ثبت کنند و اگر اطلاعات اعلامی تایید شود، یارانه آن‌ها جبران خواهد شد، گفت: افرادی هم که از گذشته به هیچ عنوان یارانه دریافت نمی کردند باید منتظر بمانند سازمان هدفمندی یارانه ها بزودی سامانه ای را معرفی خواهد کرد و چنانچه مشمول یارانه شدند حق آنها ضایع نخواهد شد و تمام دوره به آنها پرداخت خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه افزایش سایر کالاها در استان به بهانه افزایش اقلام اعلام شده به هیچ وجه مورد تایید نیست و هر گونه افزایش قیمتی باید از طریق مراحل قانونی و طی تشریفات خود انجام شود، اظهارداشت: شهروندان در صورت مواجه با تخلف می‌توانند با شماره تلفن‌های 135 تعزیزات و 124 سازمان صمت اعلام کنند تا با تیم های بازرسی سازمان صمت و جهادکشاورزی بررسی شود.

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هیچ کالایی بدون طی تشریفات قانونی حق افزایش قیمت ندارد، افزود: افزایش قیمت تنها در صورت تایید در ستاد تنظیم بازار کشور امکان پذیر است لذا شهروندان غیر از این اقلامی که از طریق سازمان حمایت اعلام شده هر گونه افزایش قیمتی را اطلاع دهند، قطعا برخوردهای شدیدی خواهد شد.

 

اشرفی افزود: صنوف خراسان جنوبی صنوف منصف و شریفی هستند اما چنانچه موردی مشاهده شد بدانند که جرائم تعزیرات بازنگری و اصلاح شده است و ارقام نسبت به قبل متفاوت است و مراقب باشند که شرمنده همشهریان نشویم.

 

وی با بیان اینکه کالایی که براساس قیمت گذشته است و قیمت روی آن درج شده است باید با همان قیمت قبل، فروخته شوند وگرنه تخلف است، افزود: نرخ مبنا برای محاسبه و نظارت جدید بر روی کالاهای جدید درج شده و ذخایری که از قبل در انبارها است باید به قیمت قبل فروخته شود.

 

 

کد خبر 1174737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha