جامعه داروسازی گام بلندی در مسیر درمان مبتلایان به کرونا برداشت

یزدان شناس گفت: جامعه داروسازی در سراسر کشور در طول ایام بحران کرونا با تولید داروهای مختلف توانستند گامی بلند در مسیر درمان موفق بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بردارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حجت ‌الله یزدان ‌شناس» در مجمع عمومی انجمن داروسازان ایران، اظهار کرد: جامعه داروسازی در ایام بحران کرونا دوشادوش جامعه پزشکی نقش ویژه‌ای در درمان بیماران کرونایی داشت و جا دارد که از تک‌تک زحمتکشان این عرصه تشکر کنیم.

 

رئیس مجمع نمایندگان انجمن داروسازان ایران تصریح کرد: جامعه داروسازی در سراسر کشور در طول ایام بحران کرونا با تولید داروهای مختلف توانستند گامی بلند در مسیر درمان موفق بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بردارند و تولید مناسب‌ترین داروها را متناسب با وضعیت بیماران کرونایی داشتند.

 

وی به پاره ای مشکلات موجود در حوزه داروسازی از جمله نایابی برخی داروها،اشکالات آیین نامه و ضوابط تاسیس،تاخیر پرداخت بیمه ها اشاره کرد واعلام نمود که خواستار رسیدگی ویژه از سوی مسئولان مربوطه هستیم.

 

یزدان ‌‌شناس افزود: از مسئولان وزارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان غذاودارو و نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم که با تعاملات بیشتر، تدبیری ویژه در جهت رفع مشکلات حوزه دارو بیندیشند تا بتوانیم بهترین نوع خدمت را به مردم ارائه دهیم.

 

«علیرضا شهریاری» هم در این مجمع با اشاره به اینکه حضور نمایندگان مجلس‌ و مسئولان سابق دارویی در این مجمع برای رفع مشکلات دارویی کشور موثر خواهد بود، اظهار کرد: از بیمه‌ها دعوت شده تا با همت آنها راهکاری پیش‌بینی شود تا مردم برای دریافت داروی مورد نیاز خود هزینه ی کمتری پرداخت کنند.

 

رئیس انجمن داروسازان خراسان رضوی اضافه کرد: رفع مشکلات دارویی کشور و مردم اولويت نخست مجمع عمومی انجمن داروسازان ایران است‌ و دغدغه اصلی ما دسترسی راحت مردم به داروهای موردنیاز با قیمت مناسب بوده است.

 

وی تصریح کرد: بررسی مشکلات آیین‌نامه‌ای برای پراکندگی و دسترسی مردم به داروخانه‌ها باید برطرف شود تا داروخانه‌ها در نقاط محروم نیز فعال باشند، داروخانه‌ها آخرین حلقه درمان هستند و روزانه‌ تعدادی از بیماران به هر داروخانه مراجعه می‌کنند و باید برای ارائه خدمات دارویی مناسب به مردم راهکارهای مناسب اندیشیده شود.

کد خبر 1174746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha