ثبت نام مسابقات سراسری قرآن کریم در البرز با محوریت توجه به موقوفات قرآنی آغاز شد

حجت الاسلام دشتکی با اشاره به اهمیت توجه به موقوفات قرآنی به عنوان یکی از سرفصل های وقف گفت: ثبت نام مسابقات سراسری قرآن کریم در البرز با محوریت توجه به موقوفات قرآنی آغاز شد.

« حجت الاسلام علی دشتکی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص آغاز ثبت نام چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در البرز گفت: موقوفات قرآنی در استان البرز بسیار محدود است. 

 

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان البرز افزود: ثبت نام چهل و پنجمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم در البرز با محوریت توجه به موقوفات قرآنی آغاز شد؛ این دوره از ثبت نام ها از ۲۱ اردیبهشت تا ۲۵ خرداد انجام می شود. 

 

وی با اشاره به اهمیت برپایی دوره مسابقات قرآنی بیان کرد: ۴۵ دوره مسابقات قرآن کریم به صورت منطقه ای، شهرستانی و کشوری و بین المللی برپا می شود.

 

وی اظهار کرد: این دوره از مسابقات در دوره های حفظ قرآن کریم، قرائت، تحقیق و قرائت تحقیق تا مرحله بین المللی، حفظ ۱۰ جزء قرآن کریم تا مرحله استانی و در دوره اذان نیز ویژه آقایان در مرحله استانی برپا می شود.

 

دشتکی عنوان کرد: ترجمه صحیفه سجادیه و نهج البلاغه در بخش خواهران و برادران در سال جدید اضافه شده است که در مرحله استانی، مقدمات کشوری برپا می گردد. 

 

تقویت هیئت ها خانگی قرآنی و راه اندازی آن 

 

به گفته وی، متناسب با ظرفیت و پتانسیل قرآنی استان البرز و حضوری شدن مسابقات، پیش بینی می شود که با استقبال پرشور عموم علاقمندان قرآنی مواجه باشیم؛ انتظار می رود تقویت هیئت های خانگی قرآنی و راه اندازی آن در قالب این مسابقات قرآنی مورد توجه قرار گیرد. 

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان البرز خاطرنشان کرد: ترویج وقف جدید قرآنی در حاشیه برپایی این مسابقات برنامه ریزی شده استف همچنین تعاملی با دستگاه ها و نهادها با هدف برپایی این مسابقه ها انجام شده است.

 

 

کد خبر 1174751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha