کانون های مساجد بهترین فضا برای تربیت نیروهای انقلابی است

حجت الاسلام ارزانی گفت:اگر ما به دنبال تربیت نیروی متعهد انقلابی هستیم بهترین ‌فضا مسجد و بچه هایی است که در این رقابت ها شرکت کردند و اینها می توانند به عنوان نیروهایی که پای کار انقلاب هستند آینده یاران نظام ‌مقدس جمهوری اسلامی باشند.

حجت الاسلام «حبیب رضا ارزانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد با بیان اینکه رویداد ملی فهما در در میان بیش از ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری که در اقصی نقاط کشور که به صورت شبکه مویرگی وجود دارند، اجرا می شود، گفت: تلاش کردیم با همت بچه های میجد زیست بومی فراهم کنیم که این زیست بوم، بچه ها در قالب های ۱۲ گانه فعالیت می کنند.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانونهای مساجد کشور گفت: ما سه عرصه فرهنگ، هنر و نوآوری داریم و نام اینها را شبستان نهادیم که در ذیل آن ده رواق تخصصی چون رواق سرود، فیلم، فناوری، دانش و کتاب را طراحی کردیم که بر اساس سلایق و علایقی که در هر کانون وجود دارد بچه های مسجد می توانند بیایند و در این عرصه ها فعالیت کنند.

 

وی ادامه داد: برای اینکه این رقابت محسوس باشد و بچه ها بتوانند سنجش انجام دهند ما مجبور هستیم شاخص هایی تعریف کنیم لذا در هر رواق شاخص هایی تعریف و هر کدام امتیازی داردکه در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۰ هزار کانون فرهنگی هنری در رویداد فهما حضور پیدا کردند.

 

حجت الاسلام ارزانی با بیان اینکه داوران ملی و استانی با دقت تمام برنامه های ارسالی را رصد کردند، افزود: در نهایت ۱۳ کانون در رواق های ۱۲ گانه به عنوان کانون های برتر کشور انتخاب شدند همچنین برخی از کانون هایی که بالاترین امتیاز را آوردند هم مورد تقدیر قرار می گیرند.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانونهای مساجد کشور تاکید کرد: با توجه به شبکه عظیمی که در کشور ایجاد شده و در جهان اسلام یک کار بسیار کم نظیر است، این شبکه می تواند با حمایت ویژه ای که توسط دولت و خیرین صورت می گیرد به جایگاه عظیم برسد.

 

وی ادامه داد: اگر ما به دنبال تربیت نیروی متعهد انقلابی هستیم بهترین ‌فضا مسجد و بچه هایی است که در این رقابت ها شرکت کردند و اینها می توانند به عنوان نیروهای که پای کار انقلاب هستند آینده یاران نظام ‌مقدس جمهوری اسلامی باشند.

کد خبر 1174775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha