لغو افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران شایعه است

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه قضیه لغو افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران توسط دولت تنها یک شایعه است گفت: اگر مصوبه افزایش حقوق کارگران تصمیم اشتباهی بود دیگر ابلاغ شده و باید تلاش کنیم از اخراج کارگران به علت افزایش حقوق جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «جبار کوچکی نژاد» شامگاه (پنج‌شنبه، ۲۲ اردیبهشت) در گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: طرح شفافیت جدیدی که مجلس تهیه کرده قطعا توسط شورای نگهبان برگشت می‌خورد و معتقدم مجلس ابتدا باید تکلیف طرح قبلی شفافیت آرا نمایندگان را مشخص کند.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه به علت تحریم فروش نفت، کشورمان تحت تاثیر قرار گرفته و مبادلات ارزی ما محدود شده است افزود: پیش بینی ما این بود که در سال ۱۴۰۱ به بالای ۲۲ میلیارد دلار ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی نیاز داشته باشیم و دولت اعلام کرد قادر به تأمین این مبلغ نیست و باید روش دیگری را به کار ببندیم.
 
کوچکی‌نژاد با تاکید بر اینکه در تبصره یک بند ص به دولت اجازه داده شده بود تا در یک فرآیندی کم کم ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی را حذف کند و به مردم کالابرگ الکترونیکی بدهد تصریح کرد: پوشش کامل بیمه سلامت امر دیگری بود که مجلس بر لزوم آن در قانون تاکید کرده بود و اجرای آن را از دولت انتظار داشت.
 
نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس واریز پول نقد به حساب مردم برای پرداخت یارانه را نقض قانون دانست و ابراز داشت: دولت حتما باید بعد از دو ماه زیرساخت لازم را به گونه ای فراهم کند که این مبالغ یارانه به صورت کالابرگ الکترونیکی در اختیار مردم قرار گیرد.
 
وی با بیان اینکه دولت به جای ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی ارز ۲۸ هزار تومانی را به بازار تزریق و خود به خود به همان اندازه قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند افزود: در بخش نان هم دولت در حال اجرای روش جدیدی است که آن هم با هدف حمایت از مردم در حال عملیاتی شدن است.
 
عضو و سخنگوی فراکسیون کارگری مجلس آخرین تصمیمات این فراکسیون درباره حمایت شغلی و بهبود معیشت کارگران را برشمرد و یادآور شد: در این حوزه ما جلسات بسیار زیادی داشتیم از طرفی حق و حقوق کارگران امسال ۵۷ درصد افزایش پیدا کرد ولی نگرانی ما به خاطر بخش خصوصی است. 
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: بخش خصوصی برای اجرای قانون جدید افزایش حقوق کارگران یا باید قیمت محصولات خود را ۵۷ درصد افزایش دهد و یا اینکه برای پرداخت این حقوق باید به شکل دیگری مشکل خود را حل کند بنابراین قرار شد دولت هم در این بخش کمک کند.
 
کوچکی‌نژاد اضافه کرد: شایعاتی اخیرا بود که دولت قصد دارد از تصمیم خود برای افزایش حقوق کارگران برگردد که من اعلام می‌کنم چنین چیزی نیست و اگر هم افزایش حقوق کارگران تصمیم اشتباهی بود دیگر ابلاغ شده و باید تلاش کنیم تا اخراج کارگران را به علت افزایش حقوق در مراکز دولتی و خصوصی و کارگاه‌ها نداشته باشیم.
 
نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس در ادامه به برخی از موضوعات استانی و محلی اشاره کرد و اظهار داشت: در جلسه ای که به اتفاق ۳۳ نماینده شمال کشور با رئیس‌جمهور برگزار کرده بودیم ایشان تأکید کردند که معضل پسماند شمال باید به هر نحوی حل و فصل شود.
 
کوچی نژاد با بیان اینکه وی پیشنهاد تشکیل  سازمان پسماند کشور را مطرح کرده است اذعان کرد: در مورد موضوعات و اتفاقاتی که در لاکان به وجود آمده بود وزیر کشور باید هر چه سریعتر به مجلس آمده و پاسخگو باشد که چرا باید شرایطی ایجاد شود که در آن هم نیروی انتظامی و هم مردم مورد آسیب قرار نگیرند.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن تاکید بر راه‌اندازی دو خط جدید در کارخانه کود آلی برای حل و فصل مشکلات پیرامون این موضوع و کمک به شهرداری رشت اعلام آمادگی کرد و گفت: با آماده شدن این دو خط زمینه تفکیک و پردازش هزار تن زباله در کارخانه کود آلی فراهم می‌شود.
 
کوچکی‌نژاد با بیان اینکه شرکت تی تی اس یک دهه است که به تعهدات خود در حوزه راه‌اندازی زباله سوز سراوان عمل نکرده است یادآور شد: با جلسات زیادی که برگزار کردیم این شرکت مجدد ورود کرده و مشغول آماده‌سازی سوله‌هاست.
 
نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس اضافه کرد: به عقیده من یک هماهنگی لازم برای اقدام سرعتی در حوزه اجرای پروژه‌های مدیریت پسماند سراوان هنوز در استان گیلان وجود ندارد و من بارها این موضوع را به معاون عمرانی وزیر کشور و مدیرکل پسماند کشور گوشزد و تاکید کرده‌ام.
 

وی اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار در  تبصره ۱۴ برای مدیریت پسماند سراوان و احیای دو رودخانه آلوده رشت را رهاورد همه تلاش‌های انجام گرفته و سفر اعضای کمیسیون تلفیق مجلس به شهر رشت خواند و گفت: در سفر رئیس جمهور به گیلان هم مصوب شد ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پسماند و ۴۰۰ میلیارد تومان برای فاضلاب اختصاص پیدا کند.  

 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اذعان کرد: شهرستان رشت در بحث توسعه راه‌های روستایی قبلا از میانگین استانی عقب بود که این امر جبران شد و امروز از میانگین استانی جلو افتاده به طوری‌که هم اینک بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه راهسازی در دو شهرستان رشت و خمام در حال اجراست.
 
کوچکی‌نژاد تامین ۱۵ میلیارد تومان برای توسعه و آسفالت راه‌های روستایی دو شهرستان را از دیگر اقدامات انجام گرفته ذکر کرد و گفت: در بحث احداث پل خمام رود پیمانکار دقت لازم را نداشت و در اولین رهاسازی آب این پل دچار مشکل شد و به همین مناسبت من از همه مردم منطقه عذرخواهی می‌کنم و انتظار دارم پیمانکار به سرعت پل را آماده کرده و تحویل مردم دهد.
 
نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه برای حل مشکل ترافیک رشت و کمربندی آن باید از چند حوزه ورود شود خاطرنشان کرد: با تلاشهایی که انجام دادیم برای حمل و نقل ریلی شهر رشت در سال ۱۴۰۱ بالای ۲۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص دادیم و امید داریم به زودی این پروژه اجرایی شود.
کد خبر 1174785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha