رویداد ملی فهما یک شبکه عظیم مردمی در کشور ایجاد کرده است

حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی در آیین پایانی رویداد ملی فهما و انتخاب مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی اظهار کرد: رویداد ملی فهما یک شبکه عظیم مردمی در کشور ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی در آیین اختتامیه سومین رویداد ملی فهما که در هتل آفتاب ولایت برگزار شد ضمن خوش آمدگویی به مدعوین با بیان اینکه افتخار می کنیم به اسم بچه های مسجد که نامش را هم ثبت کردیم، گفت:خداوند در قرآن می فرماید اگر‌ می خواهید به سوی من دعوت کنید با حمکت و موعظه احسنت باشد.

رئیس ستاد کانون های مساجد کشور افزود:حسن،‌ جمال و زیبایی یعنی هنر، خداوند می فرماید اگر میخواهید به سوی من دعوت کنی با هنرمندی و لطفات و دقت و عقل باشد.

وی اظهارداشت:سال ۲۰۰۰ یا ۲۰۰۲ به عنوان مبلغ به سریلانکا دعوت شدم و در آن جلسه که در ماه رمضان بود و با حضور خبرنگاران مسلمان بود، یکی از خبرنگاران مسلمان پشت تریبون ایستاد و گفت اگر می خواهیم موفق شویم باید از جمهوری اسلامی ایران تقلید کنیم.

حجت الاسلام ارزانی ادامه داد:از وی پرسیدم در جمهوری اسلامی چه چیزی برای شما مهم است که گفت رهبری و مردم و پرسیدم چرا شما انجام نمیدهید این راه ره، که گفت ما رهبر و مردمی مثل شما نداریم.

وی بیان کرد:امروز شعار دولت سیزدهم مردمی بودن است یعنی مردم به میدان آمده اند و برای مردم کار کردن یعنی بازگشت به همان اقتدار لذا گامهای استواری را در پیش رو داریم.

رئیس ستاد کانون های مساجد کشور گفت:اساس انقلاب از مسجد است و ما نمی تواتیم انقلاب را پایداری کنیم و مسجد را نببینیم، مگر می شود جمهوری اسلامی بدون مسجد فعالیت کند، قطعا مسجد در راس امور است.

حجت الاسلام ارزانی با بیان اینکه ما برای مسجد اهمیت ویژه ای قائل هستیم، گفت:رویداد ملی فهما فقط یک اسم نیست بلکه یک زیست بوم است که ۲۶ هزار کانون اخبار خود را در این سامانه بارگذاری می کنند.

وی با بیان اینکه در این دوره فهما ۳۸ هزار اثر در سامانه بارگذاری شد، افزود:رویداد ملی فهما یک شبکه عظیم مردمی ایجاد کرده که از میان ۲۵ هزار کانون کشور ۲۰ هزار کانون در سومین رویداد ملی شرکت کردند.

رئیس ستاد کانون های مساجد  کشور گفت:کانون های مساجد ظرفیت عظیمی برای جمهوری اسلامی و قابلیت کپی برداری برای تمام کشورهای اسلامی است که بر اساس هنر و فرهنگ شکل گرفته است.

حجت الاسلام ارزانی اظهارداشت:در رواق فیلم، نمایش، ترنج، کتاب، دانش، کارآفرینی و دیگر رواق ها، اعضای کانون ها فعالیت های خود را در آنجا ثبت می کنند و ما موظف هستیم برای آنها تسهیل گری کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز فضای بسیار خوبی در خصوص کانون های مساجد  با نگاه وزیر ارشاد داریم، افزود: خراسان رضوی به عنوان پایتخت فهما انتخاب شده و کانون های این استان بر اساس شاخصه های موجود توانسته اند این عنوان را کسب کنند.

رئیس ستاد کانون های مساجد کشور گفت:۴ هزار گروه سرود و ۳ هزار گروه نمایش داریم که سرمایه عظیم کشور در مساجد است و باید در راستای مهارت افزایی آنها تلاش کرد همچنین باید از ظرفیت پایتخت فهما استفاده مطلوب کنیم

کد خبر 1174842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha