اصلاح هدفمندی یارانه ها یک حرکت جهادی به نفع مردم است

حجت الاسلام صفری گفت: مسئله حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی و اصلاح هدفمندی یارانه ها حقیقتا یک حرکت انقلابی و جهادی و به نفع مردم و اقشار مستضعف و یک جراحی اقتصادی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از دفتر امام جمعه لاهرود، حجت الاسلام «حسن صفری» در خطبه های این هفته نماز جمعه لاهرود که در آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) برگزار شد، گفت: مسئله حذف ارز ترجیحی 4200 تومانی و اصلاح هدفمندی یارانه ها حقیقتا یک حرکت انقلابی و جهادی و به نفع مردم و اقشار مستضعف و یک جراحی اقتصادی است.

 

امام جمعه لاهرود افزود: یارانه های دولتی روزانه 1000 میلیارد تومان است که به جیب دلالان، قاچاقیان و مافیاها می رود، 4200 تومان ارز می گرفتند و کالاهای لوکس و غیر ضرور وارد می کردند و اکثرا هم وارد نمی کردند و در خارج از کشور سرمایه گذاری می کردند و آنهایی که هم وارد می کردند با نرخ آزاد می فروختند و سود های کلانی از پول من و شما می بردند، حالا مستقیم به مردم داده می شود.

 

حجت الاسلام صفری ادامه داد: مردم باید همکاری کنند تا باعث شود دستهای دلالان و منفعت طلبان و فرصت طلبان و مافیاها قطع شود و جلوی قاچاق و دزدان هم گرفته می شود.

 

وی تاکید کرد: باید دولت محکم و دقیق و خوب این طرح را اجرا کند ، نظارت خوب باشد، قیمتهای سایر اقلام را هم کنترل کنند، به فکر مستضعفین باشند، باید ساختار عوض شود و زیر بنایی این مسائل حل شود و الا با پلیس و تعزیرات و بازرسی نمی توان حل کرد، نظرات هم باید الکترونیکی باشد و فرهنگ مردم هم باید اصلاح شود.

 

خطیب نماز جمعه لاهرود در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: برای افزایش اشتغال و بیکار نبودن کارگران که امنیت شغلی ندارند باید قراردادهای موقت اصلاح شود و نیاز به سرمایه گذاری و مدیریت کارآمد، متعهد و متخصص داریم، توسعه و افزایش شرکت های دانش بنیان بیکاری را از بین می برد ، دشت لوط در دنیا بی نظیر است، با پنل خورشیدی در آن دشت، کل برق مملکت تامین می شود.

 

حجت الاسلام صفری با اشاره به اینکه واردات خنجری به قلب تولید است، افزود: الان خودرو سازها مافیا شده و کسی زورش نمی رسد و به حرف هیچ کسی گوش نمی کنند و از حمایت مقام معظم رهبری از جنس و تولید داخلی سوء استفاده کرده و گرانتر هم کردند و کیفیت را هم پایین آوردند که امیدواریم دولت و مجلس و دستگاه قضا ورود جدی کنند و این مشکل مردم را حل کنند.

 

وی با اشاره به فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری به مناسبت هفته ارزشمند معلم  و تقدیر از کار مضاعف برخی از معلمین در دوران کرونا، تاکید کرد:  باید کاری کنیم دانش آموزان ما دارای هویت ملی بشود، شخصیت های ملی و ارزشی و قهرمانان بزرگ را به دانش آموزان بشناسانید تا با افتخارات ملی آشنا باشند ، عمل جدی و مجاهدانه داشته باشید ، سند تحول برای 20 سال کافی است، از لحاظ سند تحول بنیادین کمبود نداریم، دانش های بی فایده را حذف کنید، از لحاظ کیفیت و کمیت معلمان و درس و سواد معلم دچار مشکل هستیم، مشکلات معلمین اعم از بیمه، هزینه درمان و تکمیلی، رتبه بندی و بازنشستگی را حل کنید، کاری کنید نخبگان و رتبه های بالای کنکور دنبال معلمی یا طلبگی بیایند.

 

امام جمعه لاهرود با اشاره به لغو امتیاز تنباکو به فتوای آیت الله میرزای شیرازی، بیان کرد: ناصرالدین شاه در سال 1270 در سفر به اروپا در اثر عیاشی پول کم می آورد و در ازای 25 هزار لیره امتیاز کشت و فروش توتون و تنباکو را به یکی از مشاوران نخست وزیر انگلیسی بنام «ماژور تالبوت» واگذار کرد و کشت و فروش توتون و تنباکو را در انحصار خود کرد و به کمپانی ژری معروف شد اما حکم تحریم تنباکو توسط آیت الله میرزای شیرازی صادر شد و همه شهرهای ایران و خارج از کشور، مسلمانان و حتی خود دربار شاه را تحریم کردند و باعث شد این قرارداد ننگین لغو شود.

 

وی به دیدار رهبر معظم انقلاب با کارگران اشاره کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری تاکید کردند جامعه کار گری متعهد ترین ، آگاهترین و بصیرترین هستند که نمی شود از آنها تشکر کرد، به تبع پیامبر اکرم (ص) دست شما را می خواهم ببوسم و می بوسم. ما هم دست همه کارگران را می بوسیم چرا که همه ما مدیون کارگران هستیم و آنها در صف مقدم و خط مقدم مقابله با سیاست دشمن برای از کار انداختن تولید کشور ایستاده اند.

 

حجت الاسلام صفری تصریح کرد: اعتراض کارگران حق است و باید رسیدگی شود اما نباید اجازه بدهیم دشمنان و بدخواهان نظام سوء استفاده بکنند و جامعه کارگری را تابلوی نارضایتی مردم جلوه بدهند ، قشر زحمتکش کارگر با وجود مشکلات زیاد کنار اسلام و نظام و انقلاب و ولایت ایستاده اند.

 

خطیب نماز جمعه لاهرود با سلام و صلوات و درود بیکران به روح مطهر شهدای سلامت و تقدیر از مدافعان سلامت نیز گفت: هفته سلامت را گرامی می داریم و باید توصیه های مسئولین این امر را جدی بگیریم و نهایت همکاری را با این عزیزان داشته باشیم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه متقین ارتباط مستمر با منجی عالم بشریت دارند، یادآور شد: حضرت امام زمان (عج ) طبق روایات بهار مردم، شادابی و نشاط ایام، عید و شادابی و آرامش و نشاط حقیقی است که با آمدن او خداوند حیات دیگری را ایجاد می کند و  نوروز حقیقی آن روز خواهد بود.

 

حجت الاسلام صفری در ادامه خواستار زیر سازی و آسفالت راه روستای لنج آباد، روستای قادرلو و چندین روستای دیگر و ایجاد زیر گذر از اتوبان برای روستاهای ارباب کندی، لنج آباد و نقدی علیا از سوی مسئولان امر شد.

 

وی از اهالی و خیرین بخش لاهرود بابت جشن گلریزان که بیش از مبلغ 800 میلیون ریال برای آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد مساعدت مالی کردند، همچنین از افرادی که احسان اموات خود را به صورت بسته معیشتی و توزیع آن بین نیازمندان، خیرات می کنند و سنت غلط توزیع غذای گرم برای ثروتمندان را ترک کرده اند تشکر و قدردانی کرد.

 

 امام جمعه لاهرود با تجلیل از کارگران شهرداری منطقه خواستار پرداخت حقوق معوق کارگران شهرداری شد.

 

 وی در پایان فرارسیدن سالروز رحلت آیت الله بهجت (ره ) را تسلیت گفت.

کد خبر 1174849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha