دانش آموزان باید هویت دینی و ملی خود را بشناسند

حجت الاسلام اکبر افشارمنش گفت: فردای کشور به امروز آموزش و پرورش گره خورده است دانش آموزان ما باید هویت دینی و ملی خود را بشناسند و به آن افتخار کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۳ اردیبهشت ماه حجت الاسلام «اکبر افشارمنش» در خطبه های نماز جمعه رودبار جنوب، گفت: زیارت قبر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) همچون زیارت امام حسین (ع) است ایشان از سوی امام رضا (ع) به شیعیان توصیه به راستگویی و امانتداری می کردند.
 
امام جمعه رودبار جنوب بیان کرد: رسول خدا (ص) بعد از شهادت حضرت حمزه (ع)، ایشان را به عنوان الگو و نماد شجاعت  معرفی کردند.
 
وی با اشاره به سخنان گهربار رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با معلمان، خاطرنشان کرد: هدف رهبری از دیدار با معلمان، برجسته شدن نقش معلمان و تثبیت ارزش معلمی در جامعه است.
 
حجت الاسلام افشارمنش ابراز کرد: فردای کشور به امروز آموزش و پرورش گره خورده است بنابراین دانش آموزان ما باید هویت دینی و ملی خود را بشناسند و به آن افتخار کنند.
 
خطیب جمعه رودبار جنوب ادامه داد: مطالبه رهبر معظم انقلاب از آموزش و پرورش این است که دروسی که نفعی برای دانش آموزان ندارد حذف شوند و درس هایی که  مهارت زندگی، تعاون و همکاری را آموزش می دهند را به کار گیرند.
 
وی اظهار کرد: معلمان باید دینداری و دینمداری را در دانش آموزان نهادینه کنند.
 
حجت الاسلام افشارمنش با اشاره به طرح اصلاح یارانه ها، تصریح کرد: جمهوری اسلامی با تمامی تحریم ها و دشمنی ها در این مدت ۴۰ ساله پیشرفت های خوبی داشته است و در همین بحران کرونا جز کشورهای برتر در کنترل کرونا هستیم.
 
امام جمعه رودبار جنوب با اشاره به این که کشور ما نیاز به جراحی اقتصادی دارد و اصلاح نظام مالیاتی برنامه و بودجه، اصلاح نظام توزیع در دستور کار دولت سیزدهم است، تاکید کرد: رییس جمهوری  حاضر است آبروی خود را بگذارد تا این مشکلات را حل کند.
 
وی در خاتمه عنوان کرد: باید در این مدت اصلاح مشکلات اقتصادی طوری برنامه‌ریزی شود که اقشار ضعیف و دهک های پائین جامعه کمترین آسیب را ببینند.
کد خبر 1174854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha