اقلام مایحتاج مردم در انبارها وجود دارد/هزینه زیاد ارز ترجیهی

نقش با اشاره به نظارت های صورت گرفته بر انبارها گفت: اقلام ضروری و مایحتاج مردم در انبارها وجود دارد و جای نگرانی در این خصوص نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «امیررضا نقش« روز جمعه(۲۳ اردیبهشت) در سخنرانی بین صلاتین ظهر و عصر نماز جمعه اصفهان به برنامه عدالت اقتصادی و حذف ارز ترجیهی اشاره کرد و اظهارداشت: در راستای کاهش فساد و رانت و اختصاص بیت المال به مردم و جلوگیری از سو استفاده برخی از افراد از این منابع حذف ارز ترجیهی از کالاهای اساسی انجام شده است.

معاون اقتصادی استاندار اصفهان با اشاره به اختصاص یارانه به تولید و یا وارد کنندگان و دلالان در گذشته، افزود: در گذشته که یارانه بر تولید اعمال می شد بیشترین منافع آن به دلال رسیده و مردم ضرر می کردند که این موضوع فساد اقتصادی را به همراه داشت.

وی ادامه داد: این یارانه به جای اختصاص به بخش های وارد کننده و دلال به مردم اختصاص می یابد و اینکه جلوی رانت و مشکلات ناشی از قاچاق گرفته شود.

 

نقش با بیان اینکه سال گذشته بیش از 15 میلیارد دلار برای ارز 4200 تومانی اختصاص یافت، تصریح کرد: فاصله 21 هزار تومانی بین ارز آزاد و ترجیهی باید از محل درآمدهای کشور تامین می شد که تحقق آن از محل فروش نفت امکان پذیر نبوده و دولت در این خصوص با چالش روبرو بود.

 

هزینه زیاد ارز ترجیهی

 

وی اضافه کرد: وقتی دارایی داخلی کشور امکان تامین این نیاز را نداشته باشد، آنگاه به روش های غلط مثل چاپ پول بدون پشتوانه این کار انجام خواهد شد که نتایج خوبی را به همراه نخواهد داشت.

معاون اقتصادی استاندار اصفهان افزود: از سال 97 تاکنون به تدریج این ارز ترجیهی از کالاها برداشته شده بود و سال گذشته به هفت کالای اساسی رسید.

 

وی خاطرنشان کرد: دولت و مسئولان برای تحقق عدالت اقتصادی و رفع چالش ها و بهبود اقتصاد کشور آبروی خود را جلو گذاشته اند و در تلاش هستند تا با توزیع یارانه و کالا برگ الکترونیکی از مصرف کننده حمایت کنند و افرادی که بیش از حد یارانه تقاضا دارند مثل بنزین که قیمت آزاد آن را می خرند همان رویه را در کالا ها نیز خواهیم داشت.

کد خبر 1174925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha