کنگره شهدا طلبه و روحانی اصفهان برگزار می شود/نقش آفرینی روحانیون

حجت‌الاسلام باطنی گفت: کنگره شهدا طلبه و روحانی اصفهان پنج شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

حجت‌الاسلام «علیرضا باطنی« در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به برگزاری کنگره شهدا طلبه و روحانی استان اصفهان اشاره کرد و اظهارداشت: یکی از برنامه های مهم هر ساله حوزه علمیه با همکاری دیگر نهادهای فرهنگی برگزاری این کنگره است.

 

 جانشین مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان افزود: استان اصفهان دارای 590 شهید طلبه و روحانی است که به نسبت جمعیت روحانیون و در سطح ملی نسبت به چهار هزار شهید این قشر دارای جمعیت قابل توجهی بوده و استان فعال در این عرصه به شمار می رود.

 

وی ادامه داد: هر ساله یادواره شهدای طلبه و روحانی در شهرستان ها و مرکز استان برگزار می شود که امسال پیش از برگزاری کنگره ملی، این برنامه روز پنج شنبه 29 اردیبهشت ماه در محل خیمه گلستان شهدا اصفهان برگزار

خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام باطنی با اشاره به برنامه های این کنگره اذعان داشت: روز برنامه سخنرانی و مداحی و خاطره گویی خواهیم داشت که سخنران ویژه این مراسم حجت الاسلام ذوالنور رئیس کنگره ملی و از رزمندگان دوران دفاع مقدس است و نمایشگاه فرهنگی نیز ایجاد می شود.

 

وی ادامه داد: در مدت یک هفته برنامه های جانبی مثل دیدار با خانواده شهدا طلبه و روحانی، خاطره گویی و تبیین واقعیت های دوران دفاع مقدس و نقش آفرینی این قشر همراه با برپایی نمایشگاه ها انجام خواهد شد.

 

جانشین مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: خانواده شهدای و جانبازان طلبه و روحانی مورد تجلیل قرار می گیرند و برنامه اهای جانبی با حضور آنان برگزار می شود.

 

نقش آفرینی روحانیون

وی با اشاره به حضور همه جانبه طلاب و روحانیون در صحنه های مختلف نظام گفت: نقش آفرینی این قشر باید برای نسل جوان و مردم جامعه تبیین شود و این صحنه های حضور تداوم یابد.

 

حجت الاسلام باطنی اضافه کرد: در زمان حاضر نیز روحانیون و طلاب در عرصه های مختلف مثل امداد رسانی و کمک رسانی در بلایای طبیعی و دوران کرونا حضور داشتند.

کد خبر 1174969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha