درخواست فوری برق منطقه‌ای از مجمع نمایندگان گیلان برای حل مشکل نقدینگی و اعتبارات

داراب زاده ضمن درخواست ویژه از مجمع نمایندگان گیلان برای کمک به شرکت برق منطقه‌ای برای حل مشکل کمبود نقدینگی‌و اعتبار این دستگاه جهت اجرای پروژه‌ها گفت: هزینه اجرای پروژه‌های برق در گیلان به نسبت سایر استان‌ها بسیار بالاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « بهمن داراب زاده» امروز (شنبه، ۲۴ اردیبهشت) در گردهمایی مجمع نمایندگان گیلان با دستگاه‌های اجرایی استان اظهار داشت: در شمال و غرب استان مشکلات شرکت برق بیشتر از سایر نقاط است و بیشتر از بار، از شبکه برق آنها استفاده می‌شود که انتظار داریم با بهره‌برداری از پروژه‌های جدید و توسعه پست‌ها کمی این وضعیت بهبود پیدا کند.

 

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان پروژه‌های قابل بهره‌برداری در سال ۱۴۰۱ شرکت برق منطقه‌ای گیلان را شامل پست‌۲۳۰ غرب رشت، ۶۳ کیلوولت سلیمان داراب و پست ضیابر اعلام کرد و افزود: ۶۱۴ میلیارد تومان برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها اعتبار نیاز است که انتظار داریم مجمع نمایندگان در این امر ب ما کمک کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه نیاز مصرف برق استان گیلان ۲ هزار و ۴۰۰ مگاوات است تصریح کرد: از جمله مشکلات صنعت برق فرسودگی خطوط برق و پست‌های برق است و عمر متوسط ترانسفورماتورهای گیلان بعد از خوزستان در وضعیت بغرنجی قرار داشته و قدمت بالایی دارند.

 

داراب زاده با بیان اینکه در حوزه لاهیجان با بحران مواجهیم اضافه کرد: هشت پروژه در قسمت‌های مختلف لاهیجان و سیاهکل شروع شده و امیدواریم با تامین منابع لازم بتوانیم نسبت به بهره‌برداری از آنها تا پایان امسال اقدام کنیم.

 

وی طرح جابجایی بین تجهیزات برای افزایش ظرفیت ترانسفورماتور ها را از جمله اقدامات شرکت توزیع برق گیلان دانست و ابراز داشت: افزایش قیمت تجهیزات و احداث پست ها، دشواری خرید زمین برای استقرار پست‌ها، مشکلات حریم خطوط و انتقال، تجاوز به حریم خطوط، ساخت و ساز غیرقانونی و معارضین شخصی از جمله چالش‌های پیش روی شرکت برق منطقه‌ای گیلان است.

 

داراب زاده مشکلات فراوان در مسیر، سرقت آهن آلات و دکل‌ها را از دیگر مشکلات صنعت برق استان گیلان دانست و اذعان کرد: از مجمع نمایندگان گیلان انتظار داریم در اموری نظیر تخصیص نقدینگی، دریافت تسهیلات از بانک‌ها، هماهنگی و ارائه درخواست به سایر دستگاه‌ها به شرکت برق منطقه‌ای استان گیلان کمک کنند.

 

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان خاطرنشان ساخت: به دلایل متعدد هزینه اجرای پروژه‌های برق در گیلان به نسبت سایر استان‌های کشور بسیار بالاست و از دولت انتظار داریم نگاه و توجه ویژه ای به این استان داشته باشند.

 

 

کد خبر 1175056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha