بازدید بیش از ۲۷۰۰ دانش آموز از مراکز آموزش فنی وحرفه ای مازندران

درویشی گفت: ۸۳۳دانش آموز مقطع تحصیلی متوسطه اول و هزار و ۸۸۰ دانش آموز مقطع تحصیلی متوسطه دوم از کارگاه های آموزشی مراکز مازندران بازدید و از نزدیک در جریان فضای آموزش های فنی و حرفه ای، رویکردهای مهارتی، آینده نگری شغلی و...قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «سید حسین درویشی» امروز(۲۴اردیبهشت) در حاشیه بازدید از مراکز آموزش فنی وحرفه ای مازندران به مناسبت هفته ملی مشاغل اظهار کرد: مهارت آموزی مقوله ای است که همواره مورد توجه نظام های آموزشی پیشرفته قرار دارد؛ چرا که تنها آموزش سطحی منابع درسی به دانش آموزان نمی تواند آنان را برای زندگی آینده مهیا سازد. از این رو، برای پرورش نسلی کارآمد که بتواند آینده روشنی را برای کشور رقم زند، باید به فکر راه های افرایش مهارت افراد در نظام آموزشی بود.

 

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران  گفت: يکي از ابزارهاي مهم تربيت نيروي انساني، بخش آموزش هاي فني و حرفه اي است که با ارائه مهارت هاي دسته اول به فراگيران آنها را براي ورود به دنياي کسب و کار آماده مي سازد لذا نیاز است نگاه دانش آموزان به این مقوله ارزشمند و ایجاد فرهنگی مهارتی در نزد خانواده ها شکل بگیرد .

 

درویشی از بازدید ۲هزار و ۷۱۳ دانش آموز مقاطع تحصیلی اول و دوم مدارس استان مازندران از مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان خبر داد و افزود:در هفته مشاغل ۸۳۳دانش آموز از مقطع تحصیلی متوسطه اول و هزار و ۸۸۰ دانش آموز از مقطع تحصیلی متوسطه دوم از کارگاه های آموزشی مراکز استان بازدید و از نزدیک در جریان فضای آموزش های فنی و حرفه ای، رویکردهای مهارتی رشته های آموزشی، آینده نگری شغلی حرفه های مهارتی و ... قرار گرفتند که امید است با این بازدیدها شاهد ایجاد یک فرهنگ مهارت آموزی در نزد جوانان و دانش آموزان در جامعه باشیم.

کد خبر 1175139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha