صدور مجوز سرمایه گذاری برای ۲۵۱  عرصه بی نام در گیلان

نوروزی از شناسایی و صدور مجوز برای ۲۵۱ عرصه بی نام جهت فرصت‌‌های سرمایه‌گذاری در گیلان خبر داد.

« علیرضا نوروزی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با بیان اینکه تاکنون ۲۵۱ عرصه بی‌نام شناسایی شده، اظهارکرد: ۲۵۱ عرصه بی‌نام، در اختیار دستگاه‌های مختلف استان گیلان قرار دارد که از این تعداد، برای ۱۳۰عرصه مجوز سرمایه‌گذاری صادر می‌شود.

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی با ۱۳۶ عرصه، امور اراضی با ۴۰ عرصه و اداره کل راه و شهرسازی با ۳۱ عرصه در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند.

 

نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان گیلان گفت: از کل عرصه‌های شناسایی شده، هفت عرصه به دلایلی مانند مالکیت بخش خصوصی، دارای معارض و متصرف، کاربری فضای سبز، مسکونی و ...، قابل ارائه به سرمایه‌گذاران نیست و ۱۳۰ عرصه در شرف طی مراحل صدور مجوز بی‌نام است.

 

وی همچنین بیان داشت: در سال ۱۴۰۰، ۱۱۴ فقره مجوز بی‌نام توسط دستگاه‌های مرجع صدور مجوز در چهار بخش صنعت، کشاورزی، صنایع تبدیلی و خدمات در شهرستان‌های استان صادر شده و آماده ارائه به متقاضیان است.

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان از واگذاری یک فقره مجوز بی‌نام در بخش صنعت به متقاضیان سرمایه‌گذاری خبرداد و اضافه کرد: بیشترین مجوز به ترتیب توسط سازمان جهاد کشاورزی ۳۷ فقره، سازمان صنعت، معدن و تجارت ۲۴ فقره، سازمان نظام مهندسی کشاورزی ۲۰ فقره، سازمان میراث فرهنگی ۱۳ فقره و اداره کل شیلات هشت فقره صادر شده است.

 

وی اضافه کرد: سایر مجوزها مربوط به اداره کل منایع طبیعی با ۶ فقره، شرکت شهرک‌های کشاورزی با چهار فقره و اداره کل ورزش و جوانان با ۲ فقره بوده است.

 

نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان در خصوص صدور مجوزها به لحاظ توزیع بخشی نیز خاطرنشان کرد: بیشترین مجوزهای صادر شده در بخش کشاورزی با ۷۱ فقره و پس از آن صنعت با ۲۴ فقره در رتبه‌های یک الی دو قرار گرفته است. همچنین بخش‌های گردشگری با ۱۳ فقره، صنایع تبدیلی با چهار فقره و ورزش با ۲ فقره مجوز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

کد خبر 1175165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha