نهضت ترجمه در نیروی زمینی ارتش با بومی کردن علم آغاز شده است

امیر سرتیپ حیدری با اشاره به تلاش در جهت آموختن علم و استفاده از علم دیگران با بومی کردن آن در کشور گفت: نهضت ترجمه در نیروی زمینی با بومی کردن علم آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، امیر سرتیپ کیومرث حیدری در آیین رونمایی از هفت عنوان کتاب از تازه های نشر در حوزه مطالعات رزم گفت: موضوع آموزش در نیروی زمینی در یک مسیر و صراط مستقیم و رو به رشد قرار دارد. موضوع آموزش در نیروی زمینی با نگاه به رسالت پیامبر گرامی اسلام در یاد گرفتن و یاد دادن مورد توجه قرار دارد. ما در این مسیر دور هم جمع شده ایم تا به منویات رهبر انقلاب جامه عمل بپوشانیم.

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: تمام هسته های فکری، فرهنگی، علمی و جهادی هر کدام در این مسیر به تکالیف خود عمل می کنند و طبق منویات رهبر انقلاب آتش به اختیار هستند.

 

وی با بیان اینکه دشمن شناسی جهاد کبیر است و با تبعیت از این مسیر باید این جهاد در حوزه آموزش نیز به کار رود، گفت: باید دشمن را شناخت و از تبعیت آن سر باز زد. این موضوع بسیار مهم است و نیازمند آگاهی و البته شناخت دشمن است.

 

وی ادامه داد: جلسه امروز رونمایی از چندین کتاب در نهضت ترجمه است و نهضت ترجمه در نیروی زمینی آغاز شده است و البته این نهضت باید با بومی کردن علم و استفاده از علم حتی علم دیگران میسر می شود که البته باید بدانیم که استفاده از علم دشمن خطا نیست بلکه ما می توانیم با استفاده از علم آنها و بومی کردن آن در این مسیر پیشرفت کنیم.

 

وی گفت: رهبر انقلاب همواره بر دشمن شناسی و بازی نکردن در زمین دشمن تاکید کردند و این مهم تنها با تعلیم و تربیت و آموزش درست محقق می شود. آموختن علم از دنیا و استفاده از این علوم برای پیشرفت از برنامه های اصلی باید باشد اما این دانش و علم به همراه بینش و آگاهی باید در غلبه بر دشمن استفاده شود.

 

وی گفت: تاکنون بیش از چندین عنوان کتاب از منابع اصلی رزم ترجمه شده که امروز رونمایی می شود. به برکت تلاش و مجاهدت محققان و دانش آموختگان استفاده از علوم روز جهان و نهضت ترجمه آغاز شده است.

 

وی اظهار کرد: تنها با تکیه به دانش خود به جایی نمی رسیم بلکه با تأسی از سخنان پیامبر گرامی اسلام که فرمودند علم را بیاموزید حتی اگر به چین سفر کنید باید در آموختن علم روز جهان تلاش کنیم و سپس با بومی کردن از علم آنها بهره ببریم تا در دام دشمن قرار نگیریم و از او تبعیت نکنیم و بدانیم که آموختن علم از دشمن منافاتی ندارد.

 

 

کد خبر 1175191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha