۱۳ هزار معتاد زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار گرفتند

رییس سازمان بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۱۳ هزار معتاد در سال گذشته از خدمات بهزیستی استان در مراکز و کلینیک های ترک اعتیاد استفاده کرده و زیر پوشش قرار گرفتند.

«محسن توحیدی مقدم» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه ۱۳ هزار معتاد زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار گرفتند، اظهارکرد: در مجموع بیش از ۹۰ مرکز نگهداری معتادان و درمان اعتیاد در این استان وجود دارد.

 

رییس سازمان بهزیستی خراسان شمالی افزود: مراکز ارایه دهنده خدمات به معتادان شامل ۷۰ مرکز سرپایی، ۱۷ مرکز اقامتی، بهبود و بازتوانی ماده ۱۵، یک مرکز ماده ۱۶، یک مرکز جامع بازتوانی و اقامتی و چهار مرکز کاهش آسیب است.

 

شیوع اعتیاد در این استان در جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال ۷.۲۱ درصد است که دو درصد بیش از میانگین کشوری است و در مجموع  ۱۱.۵۸ درصد از جمعیت این استان با اعتیاد درگیر هستند.

 

مانایی معتادان متجاهر بهبود یافته بسیار پایین است به گونه ای که براساس برآوردها، تنها ۱۰ درصد این افراد بازگشتی به سوی اعتیاد ندارند. همچنین در خوش بینانه ترین حالت، تنها ۱۵ درصد افراد بهبودیافته از اعتیاد، مانایی دارند و در بدبینانه ترین حالت نیز تنها دو درصد معتادان متجاهر بهبودیافته استان به سوی اعتیاد نمی روند.

 

مراکز بازپروری ماده ۱۶ برای افرادی است که به تهاجر رسیده اند و فاقد سرپناه هستند و در این مراکز شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در هر استان پیگیر موضوعات نگه داری از معتادان متجاهر و ترک اعتیاد آنها به صورت رایگان است.

 

معضل اعتیاد به مهم ترین آسیب اجتماعی خراسان شمالی تبدیل شده و گفته می شود حدود ۴۰۰ معتاد متجاهر در استان وجود دارد.

 

 

کد خبر 1175214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha