کودکان در برابر بیماری سرخک واکسینه شوند

دلفان، به شیوع بیماری سرخک اشاره کرد و گفت: خانواده ها باید نسبت به وایسنه کردن کودکان خود در برابر این بیماری اقدام نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «بهرام دلفان»، امروز(24اردیبهشت)، در جمع خبرنگاران اظهارداشت: سلامت جامعه یک کار فرا بخشی است و با مشارکت همه عوامل تاثیر گذار در آن تامین می شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: ۲۵ درصد از سلامت جامعه در دست وزارت بهداشت است و ۷۵ درصد در اختیار عوامل تاثیر گذار در سلامت مردم است.

 

وی در رابطه با ویروس کرونا، عنوان کرد: در روز گذشته هیچ فوتی کرونایی گزارش نشده است و اما رعایت پروتکل های بهداشتی همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

 

دلفان در زمینه تهیه داروی بیماران خاص، خاطرنشان کرد:  این بیماران جهت تهیه دارو به داروخانه های دولتی در بیمارستان های شهید رحیمی و شهدای عشایر خرم آباد و در بروجرد به داروخانه امام (ره) مراجعه نمایند.

 

وی عنوان داشت: این بیماران اگر در تهیه دارو مشکلی داشتند می توانند به معاونت غذا و دارو مراجعه نمایند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه به شیوع بیماری سرخک اشاره و خاطرنشان کرد: یک مورد ابتلای کودک ۶ ساله به سرخک در استان گزارش شده است.

 

وی با تأکید برضرورت واکسینه کردن کودکان گفت: تمام مراکز بهداشتی دانشگاه در سطح استان، آماده تزریق واکسن برای کودکانی که واکسن دریافت نکرده اند هستند.

کد خبر 1175259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha