شهدای روحانی به عنوان اسطوره و الگو به نسل جدید معرفی شوند

سردار شاهوارپور موفقیت‌های دفاع مقدس را مدیون شهدای روحانی دانست و گفت: هر کدام از علمایی که در جنگ یا در دفاع از حرم به شهادت رسیدند، یک اسطوره هستند که اگر از ابعاد مختلف به آنها پرداخته شود برای الگوگیری نوجوان و جوان امروز قابل بهره‌برداری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سردار حسن شاهوارپور» امروز (شنبه 24 اردیبهشت) ) در همایش تجلیل از فرماندهان روحانی دوران دفاع مقدس از پیش‌برنامه‌های کنگره چهار هزار نفری شهدای روحانی دوران دفاع مقدس که در تالار امام خامنه‌ای مجتمع فجر سپاه خوزستان برگزار شد، شهدای روحانی را علمدار و پرچمدار صحنه‌های نبرد با شیاطین و استکبار جهانی دانست و اظهار کرد: امروز این افتخار را داریم که در این مجلس و محفل یاد چهار هزار آلاله شهید را گرامی بداریم.

 

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان با بیان اینکه روحانیت همگام با رزمندگان و پیشتاز در عرصه‌های دفاع مقدس و دفاع از حرم حضور پیدا کردند افزود: این مجلس متعلق به شهدایی است که عموما در خوزستان به شهادت رسیدند.

 

وی اضافه کرد: امروز باید از آن ایثارگری‌ها و مجاهدت‌ها یاد کنیم که در بخشی از آن روحانیون به شهادت رسیدند و بخشی نیز جانباز و حتی علمای وارسته‌ای هستند که امروز در بعد جنگ نرم حضور دارند و با دشمنان می‌جنگند و لازم است این عزیزان را دریابیم و شخصیت آنها را تبیین کنیم.

 

سردار شاهوارپور تصریح کرد: ما در جنگ آن ظرفیتی که برای دفاع در اختیار داشتیم، ظرفیت مادی نبود و امکانات، تجهیزات و بضاعت نیروهای مسلح و مردمی ما بسیار محدود بود و در این بعد دشمن بر ما برتری داشت ولی آن چیزی که توانستیم در مقابل دشمن ایستادگی کنیم بعد معنوی بود.

 

وی ابراز کرد: بعد معنوی توسط روحانیون برای رزمندگان تشریح و تبیین می‌شد و این قشر نقش هدایتگر را ایفا می‌کردند؛ بصیرت‌‌افزایی توسط روحانیون صورت می‌گرفت و باعث می‌شد رزمندگان ما با انگیزه‌های چند برابر مقابل دشمن ایستادگی و او را وادار به شکست کنند.

 

فرمانده سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان با اشاره به اینکه اگر در جنگ به بعد معنوی مسلح نمی‌شدیم هرگز نمی‌توانستیم موفق شویم اذعان کرد: در بعد معنوی نیاز بود رزمندگان با روحیه و تاسی از فرهنگ عاشورایی وارد میدان مبارزه با دشمن شوند و این رسالت را روحانیون و طلابی که در گردان‌ها حضور پیدا می‌کردند، بر عهده گرفتند.

 

وی خاطر نشان کرد: روحانیون قبل از عملیات‌ها با آن استغاثه و دعاها، جلسات پاسخ به شبهات و با تاسی از ائمه اطهار (ع)و ایجاد روحیه در آن لحظات بسیار سخت، رزمندگان را تهییج می‌کردند که به سمت شکستن خط حرکت کنند.

 

سردار شاهوارپور موفقیت‌های دفاع مقدس را مدیون شهدای والامقام روحانی دانست و یاد آور شد: هر کدام از علمایی که در جنگ یا در دفاع از حرم به شهادت رسیدند، یک اسطوره هستند که اگر از ابعاد مختلف به آنها پرداخته شود برای الگوگیری نوجوان و جوان امروز قابل بهره‌برداری است.

 

کد خبر 1175291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha