تقویت  غرور ملی در آینده سازان کشور مورد توجه معلمین باشد/جراحی اقتصادی دولت مصلحت ملی است

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه ایجاد غرور ملی باعث می شود تا قله های موفقیت در نوردیده شود، گفت: عوامل موثر بر تقویت غرور ملی در دانش آموزان باید شناسایی و تقویت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۲۴اردیبهشت) در جمع فرهنگیان با همراهی «مصطفی عابدی» مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه زیر مجموعه شخصیت، عزت و حرمت معلم، رفاه زندگی و تامین حقوق مادی است، اظهار کرد: در حوزه آسیب شناسی تعلیم و تربیت و راهکار زدون این آسیب ها باید مشاورات باشد نتیجه هم به حوزه مدیریت عالی استان ارائه شود و بررسی و عملیاتی شود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران قدردان همت والای خواهران و برادران فرهنگی شاغل و بازنشسته در حوزه تعلیم و تربیت آینده سازان کشور هستیم، افزود: دستگاه تعلیم و تربیت در مسیر و جاده اصلی اش قرار دهیم و اگر احیانا در دولت های پیشین کم و کاستی هایی در حوزه آموزش و پرورش ایجاد شده را رفع و در مسیر درست حرکت کند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه حق الناس در حوزه های مختلف به ویژه حوزه تعلیم و تربیت مهم و اساسی است، ادامه داد: ما نسبت به تربیت دانش آموزان مسئول هستیم.

 

وی از معلم به عنوان رب الکلاس یاد کرد و گفت: تربیت نیاز به دانش و بصیرت و هدایت دارد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی معلم وقتی یک شخصیت را در دانش آموز خلق می کند ممکن تربیت غلط و یا تربیت درست باشد، افزود:‌باید خداگونه خلاقیت کنیم و خداگونه ربوبیت کنیم و هیچ بدی در خلق و ربوبیت ما وجود نداشته باشد.

 

وی با بیان اینکه باید دمیدن روح عزت نفس، غرور ملی در آینده سازان کشور مورد توجه معلمین باشد، گفت: دانش آموز باید به گونه ای تربیت شود که به دنبال دوتابعیتی شدن نباشد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه امام جواد(ع) در هفت یا هشت سالگی به امامت رسیدند و خلفا و دانشمندان هم عصر ایشان در برابر علم آن حضرت سرتعظیم فرود آوردند، اضافه کرد: دانش آموزان باید همانند امام جواد(ع) خود را در برابر زر و ثرورت کشورهای بیگانه نبازند و با غرور ملی برای ایران اسلامی خدمت کنند.

 

وی با بیان اینکه در شرایط کرونایی کار معلمان مضاعف شده، گفت: قدردان همت والای معلمان در تداوم آموزش دانش آموزان در ایام همه گیری کرونا هستیم.

 

امام جمعه ساری به جراحی اقتصادی دولت سیزدهم اشاره و بیان کرد: بسیاری که دیدگاه سیاسی متفاوت از دولت سیزدهم دارند معتقدند این جراحی اقتصادی باید اتفاق بیافند.

 

وی به مزیت های حذف ارز ۴۲۰۰تومانی اشاره کرد و گفت: ارز ترجیحی زمینه فساد را در حوزه واردات  ایجاد کرده بود و علاج اقتصاد مملکت همین جراحی اقتصادی است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تاکید کرد: دانش آموزان باید مهارت فدا کردن منافع شخصی برای منافع ملی را بیاموزند.

کد خبر 1175302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha