دولت قدرت خرید اقشار آسیب‌پذیر را افزایش داد/ اقدام دولت شجاعانه بود

زنگانه با بیان اینکه دولت سیزدهم به دنبال توزیع عادلانه یارانه‌هاست، گفت: با اصلاح یارانه ها قدرت خرید اقشار کم درآمد تا چندبرابر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از گرگان، «علی محمد زنگانه» در جلسه شورای اداری استان گلستان اظهار کرد: ما در جنگ اقتصادی هستیم و متاسفانه در گذشته غفلت هایی صورت گرفته است.

 

استاندار گلستان گفت: اصلاح ساختاری در حوزه اقتصاد و هدفمندی یارانه ها یک تکلیف قانونی بوده و دولت هم مکلف به اجرای آن است. هرچند این تکلیف قانونی باید در دولت های گذشته انجام می شد اما دولت‌ها جرات انجام آن را نداشتند.

 

وی افزود: حالا که دولت سیزدهم شجاعانه این طرح را اجرایی کرده و در مقابل فساد و رانت ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی ایستاده است مورد انتقاد هم قرار می گیرد.

 

زنگانه ادامه داد: روش قبلی پرداخت یارانه ها فسادزا بود و علاوه بر ایجاد رانت و فساد، ثروتمندان نیز چند برابر اقشار کم درآمد و ضعیف از یارانه ها برخوردار می شدند.

 

وی اضافه کرد: دولت در پی حمایت از معیشت اقشار کم درآمد به ویژه دهک های یک تا سه است. در گلستان ۷۱۵ هزار نفر جزو دهک های یک، دو و سه هستند و یارانه ۴۰۰ هزار تومانی دریافت می کنند.

 

استاندار گلستان گفت: یک میلیون و ۲۰۶ هزار نفر از مردم استان نیز  جزو دهک های ۴ تا ۹ هستند که ۳۰۰ هزار تومان یارانه دریافت کردند و بقیه جزو دهک ده هستند که یارانه به آنها تعلق نگرفته است.

 

وی بیان کرد: با این طرح دولت قدرت خرید مردم به ویژه اقشار کم درآمد را افزایش داده است و امروز باید اقناع سازی افکار عمومی صورت بگیرد.

 

کد خبر 1175314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha