معرفی برگزیدگان مهرواره هوای نو/باید رشد و رأفت بر پایه توحید، ولایت، عدالت و محبت در جامعه رقم بخورد

حجت الاسلام قمی با اشاره به اینکه در حوزه جهاد تبیین، تبیینی زینبی به گستره جامعه نیاز دارد، گفت:باید رشد و رأفت بر پایه توحید، ولایت، عدالت و محبت در جامعه رقم بخورد.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیین اختتامیه مهرواره هوای نو (24 اردیبهشت ماه ساعت 21) در تالار وحدت تهران با حضور «محمد مهدی اسماعیلی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام «محمد قمی»، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی،«قاضی زاده هاشمی»، رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران،«سیدمحمدحسینی»،معاون پارلمانی رئیس جمهوری،«علی نیکزاد»،نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و جمعی از مادحین و ستایشگران اهل بیت(ع) برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم اختتامیه حجت الاسلام «محمد قمی» با اشاره به اینکه هوای فرهنگ هوایی است که در آن تنفس می کنیم،اظهار کرد:همواره در امتحانات سخت ضرورت وجود هیئت بر همگان آشکار می شود.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه هویت جامعه ما حسینی و مهدوی است، بیان کرد: با توجه به سفارش و تاکید رهبری در خصوص بازسازی فرهنگ از تبلیغات ساختاری، اداری و دولتی و با توجه به اینکه به حداقل‌ها بسنده کردن در این زمینه، ناروا است و باید رشد و رأفت بر پایه توحید، ولایت، عدالت و محبت در جامعه رقم بخورد.

 

حجت الاسلام قمی بر لزوم اهتمام به موضوع جهاد تبیین تاکید کرد و گفت: تبیین و تواصی به حق و صبر در مجامع تخصصی و زیرزمین‌های حوزوی و دانشگاهی اتفاق نمی‌افتد، بلکه تبیین زینبی به گستره جامعه نیاز دارد و تبیین زینبی با شدت جهاد در مقابل دشمنی که به هیچ خیری در این جامعه راضی نیست باید اتفاق بیفتد.

 

 وی هیئت را بهترین محمل این مجاهدت و تبیین سوق دادن جامعه به سبک زدگی درست و حیات طیبه  ذکر کرد و گفت: این همان چیزی است که در هویت همه ما وجود دارد و شناسنامه ما است و به تعبیر مقام معظم رهبری اساسا بهترین کانون برای جهاد تبیین هیئت است و می توان گفت هیئت خیمه گاه  کلمه حق است و مروج اسلام حق و عاشورایی است.

 

 تک تک افراد هیئت باید در روشنگری اسلام ناب تلاش کنند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خاطر نشان کرد: امروز تک تک افراد هیئت باید در روشنگری اسلام ناب تلاش کنند و مزیت هیئت رجوع به معیار است و معیار ما علی مرتضی(ع)  و زیارت جامعه کبیره است. وقتی معیار باشد شک و تردید از میان می‌رود و دیگر جای جلاد و شهید عوض نمی‌شود.

 

حجت الاسلام قمی تصریح کرد: مهرواره هوای نو تلاش دارد که فعالیت های شاخص هیئات مذهبی را تبیین و معرفی کند.

 

هیئات بدانند که در گام دوم انقلاب در کجا قرار دارند

در ادامه این برنامه  «وحید ملتجی» با اشاره به اینکه فرهنگ همانند هوا است،گفت: ما با برگزاری مهرواره هوای نو تلاش می کنیم که به هیئات مذهبی تبیین کنیم که در 40 سال دوم انقلاب پیشران باشند و هیئات بدانند که در گام دوم انقلاب در کجا قرار دارند.

 

دبیراجرایی مهرواره هوای نو بیان کرد: هیئت همانند  درخت است، همان گونه که درخت موجب تصفیه هوا می شود، هیئت هم موجب تصفیه هوا می شود و همان گونه درخت دارای ریشه های مستحکم و قوی و دارای سایه است، هیئت نیز چنین ویژگی هایی دارد.

 

وی با اشاره به اینکه مهرواره،جشنواره نیست،اضافه کرد: نگاه مهرواره نگاه پرمهر به کسانی است که در عرصه هیئت فعالیت دارند،است و نگاه مهرواره  نگاه کیفی است، به همین جهت از عنوان جشنواره دوری کرده ایم.

 

دبیراجرایی مهرواره هوای نو با اشاره به اینکه مهرواره هوای نو در 32 بخش برگزار شده است،گفت: هیئت،کتاب هیئت، ستایشگران اهل بیت(ع) از بخش های این مهرواره است و 110 داور،داوری این مهرواره را برعهده گرفتند و بیش از 29 هزار 280 اثر به آن ارسال شد و با برگزاری مهرواره دو هدف اصلی اینکه هیئت برای عموم مردم است و با هیئت می توان زندگی کرد،را دنبال می کنیم.

 

در ادامه این برنامه نخل زرین هیئت به دو ستایشگر و پیرغلام اهل بیت(ع) «غلامرضا سازگار» و«علی انسانی» اهدا شد.

 

بنابراین گزارش،در ادامه این آیین اختتامیه برگزیدگان بخش هیئت مهرواره هوای نو معرفی شدند که در بخش هیئت هیئت ثارالله استان زنجان، انصار ولایه استان یزد، هیئت یا مهدی استان تهران، هیئت محبین اهل بیت(ع)، هیئت پیروان عترت و رزمندگان اسلام از رضوانشهر، کانون رهپویان وصال شیراز،هیئت انصارالمهدی(عج)، حسینیه دختران از جمله هیئات برگزیده بخش هیئت مهرواره هوای نو بودند.

 

همچنین در بخش کتاب مهرواره هوای نو کتابهای گوشه عاشقی، سربه خاک دهکده، دسته های گل و بوته های خار، مجموعه کتابهای ششمین پوستر و عکش عاشورایی، مجموعه شعر و نوحه عاشورا با عنوان امان نامه، مستند نگاری تاریخ تکایا و عزاداری قم، روان شناسی ستایشگری ، کتاب سفر خروج،طعنه رقیب به عنوان برگزیده معرفی شدند.

 

در ادامه این آیین اختتامیه از مداحین اهل بیت(ع) همچون علیرضا اسفندیاری، مهدی رسولی،مهدی شوقی،سعیدعباس زاده،حسن عطایی،شهریار حسن زاده،امیرحسین امیدعلی، در بخش ستایشگران اهل بیت(ع) تقدیر به عمل آمد. همچنین در بخش مدح حاج قاسم لوح تقدیری نیز به خانواده شهید پور جعفری از همراهان شهید سردار سلیمانی تقدیم شد. در بخش نسل حسینی نیز از مسعود پیرایش و میثم مطیعی تقدیر به عمل آمد. در بخش نغمه پردازی نیز از حیدر توکلی،مهدی زنگنه،محسن عرب خالقی تقدیر شد.

 

شیخ انصاریان،آیت الله فاطمی نیا و حجت الاسلام ثمری بزرگان منبر

بنابراین گزارش،در ادامه این با حضور حجت الاسلام احسان بی آزار تهرانی سه شخصیت برجسته اهل منبر حجت الاسلام شیخ حسین انصاریان، آیت الله فاطمی نیا وحجت الاسلام علی ثمری به عنوان سه شخصیت  بزرگ منبری معرفی شد.

 

حجت الاسلام بی آزار تهرانی ضمن تجلیل از مقام آیت الله فاطمی نیا،برای ایشان طلب سلامتی کرد و گفت: ایشان در دفاع از حریم امیرالمومنین(ع) و در حوزه احادیث و روایات کتب متعددی تالیف کرده اند.

 

کد خبر 1175323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha