افزایش ۵ برابری جریمه جرایم متخلفان بازار در خراسان جنوبی

حسن پور با اشاره به حساسیت اجرای طرح عادلانه سازی یارانه‌ها، گفت: بر اساس دستورالعمل سران سه قوه میزان جریمه متخلفان و گرانفروشان در هر حوزه به پنج برابر رقم سال قبل افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسین حسن‌پور» شامگاه (۲۴ اردیبهشت) در کارگروه تنظیم بازار استان با اشاره به برخورد قانونی با متخلفان طرح اصلاح یارانه‌ها، اظهار کرد: سران سه قوه اختیارات جدیدی را به تعزیرات حکومتی در طول اجرای طرح محول کردند که بر این اساس همکاران ما می‌توانند تابلوی تخلف را در واحد صنفی نصب و آن واحدها متخلف را قبل از صدور رأی پلمب کنند.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه تمام جریمه های مندرج در قوانین نظام صنفی و تعزیرات حکومتی تا پنج برابر افزایش پیدا کرده است، افزود: مردم استان می توانند برای همراهی این طرح اگر تخلفی مشاهده کردند از طریق تلفن گویای ۱۳۵ گزارش شکایت خود را به ما اعلام کنند.

 

«عباس جرجانی» رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در این جلسه اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۹ هزار و ۷۲۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی انجام شده که در این زمینه ۴۳۳ پرونده تخلف به ارزش هفت هزار و ۷۹۱ میلیون ریال تشکیل شده است.

 

وی با بیان اینکه از زمان آغاز طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها نیز تاکنون چهار هزار و ۷۷۰ فقره بازرسی توسط این سازمان انجام شده که در این راستا ۱۳۴ پرونده به ارزش ۲ هزار ۱۴ میلیون ریال تشکیل شده است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین از زمان اجرای این طرح ۴۰ تن و ۵۰۰ کیلوگرم قند، سه تن و ۲۴۰ کیلوگرم روغن خوارکی و ۵۳ تن نهاد دامی کشف شده که در این زمینه ۶ پرونده تخلف تشکیل شده است.

 

جرجانی به وضعیت قیمت کالاهای در بازار استان طی هفته گذشته اشاره کرد و گفت: افزایش قیمت برخی کالاهای اساسی مربوط به اصلاح یارانه‌ها است، در زمینه سیب‌زمینی، پیاز و گوجه فرنگی ما در استان کاهش قیمت داریم، قیمت میلگرد هم در استان چهار درصد و قیمت خیار هم ۱۸ درصد کاهش داشته است.

 

«مجید اسداللهی» مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی هم در این جلسه اعلام کرد: از سمت وزارت خانه مطبوع ۲ سهمیه کالا با توزیع شهرستانی برای خراسان جنوبی ابلاغ شده است.

 

وی تصریح کرد: شکر خانوار به میزان ۵۸۰ تن و به قیمت هر کیلوگرم، ۱۸ هزار و ۱۸۰تومان و ۹۷۶ تن برنج با قیمت قبلی ابلاغ شده است.

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی با اشاره به افزایش درخواست‌ها برای آرد از طرف شهرستان‌ها، گفت: توزیع آرد در شهرستان به صورت سیستمی و هوشمند توسط جهاد کشاورزی انجام می‌شود و در این شرایط خارج از ظرفیت شبکه موجود برای ما امکان تخصیص آرد وجود ندارد.

 

 

 

 

 

کد خبر 1175351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha