بیش از ۳۰۰ زندانی جرائم غیرعمد استان اصفهان آزاد شدند/توجه به خانواده زندانیان

گرجی زاده گفت: بیش از ۳۰۰ زندانی جرائم غیرعمد استان اصفهان در ۲ ماهه گذشته با همکاری خیرین و گذشت شاکیان آزاد شدند.

«اسدالله گرجی زاده« در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به اینکه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مورد توجه دستگاه قضایی و خیرین قرار گرفته است، اظهارداشت: بر اساس آخرین آمار بیش از 800 زندانی جرائم غیرعمد با بدهی هزار میلیارد تومان در استان اصفهان وجود داشت که در  2 ماهه گذشته با همکاری خیرین و گذشت شاکیان بیش از 300 نفر آنان آزاد شدند.

 

رئیس ستاد دیه استان اصفهان افزود: 99 درصد از این آمار در ماه مبارک رمضان در قالب جشن های گلریزان و برنامه یک شهر ضیافت و مابقی در ایام ماه شعبان انجام شده است.

وی ادامه داد:  زندانی جرائم غیرعمد استان در این یک ماه با کمک 500 میلیارد ریال مردم و خیرین به آغوش خانواده بازگشتند که کل بدهی آنان 2 هزار و 600 میلیارد ریال بود.

 

به گفته گرجی زاده خیرین، صاحبان صنایع و مشاغل و مردم به این کار کمک کردند‏ اما  نیمی این کمک ها به واسطه مشارکت اندک و حضور در «پویش هر نفر 10 هزار تومان« رقم خورد که نشان از نقش مشارکت مردمی است.

وی اضافه کرد: استان اصفهان رتبه نخست آزادی جرائم غیرعمد را دارد و این اقدام تا پایان سال و در فرصت های مختلف انجام می شود.

 

توجه به خانواده زندانیان

رئیس ستاد دیه استان اصفهان به حمایت از خانواده زندانیان اشاره کرد و گفت: فرزندان و همسران افراد در بند دچار مشکلاتی به دلیل نبود سرپرست خانواده هستند که چالش های آن گرفتار جامعه نیز می شود.

وی ادامه داد: کمک به خانواده های آنان برای جلوگیری از آسیب ها و رفع نیاز مورد توجه بوده و خیرین همکاری کرده اند و در یک ماهه گذشته 50 میلیارد ریال به انجمن حمایت از خانواده زندانیان پرداخت شده است.

 

گرجی زاده اضافه کرد: برای رفع نیازهای فرزندان آنان خیرین و مراکز خیریه نیز همکاری می کنند تا در نبود سرپرست خانواده مشکلات معیشتی و نیازهای اولیه آنان رفع شود ولی به مشارکت بیشتر مردم در این خصوص نیازمندیم.

کد خبر 1175365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha