مجلس، دولت را همراهی می کند/کوچکترین اعتراضی به طرح عادلانه سازی یارانه ها نداشتیم

دستگاه های اجرایی فرآیند استفاده از کالابرگ الکترونیک را فراهم کنند، رونق بازار کتاب بعد از ۲ سال وقفه، نویدبخش بهار کتاب، کوچکترین اعتراضی به طرح عادلانه سازی یارانه ها نداشتیم، مجلس، دولت را همراهی می کند برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، دستگاه های اجرایی فرآیند استفاده از کالابرگ الکترونیک را فراهم کنند، رونق بازار کتاب  بعد از ۲ سال وقفه، نویدبخش بهار کتاب، کوچکترین اعتراضی به طرح عادلانه سازی یارانه ها نداشتیم، مجلس، دولت را همراهی می کند از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه ۲۵ اردیبهشت است.

دستگاه های اجرایی فرآیند استفاده از کالابرگ الکترونیک را فراهم کنند

محمدباقر قالیباف در ابتدای جلسه علنی امروز یکشنبه 25 اردیبهشت گفت: از ملت شریف ایران صمیمانه تشکر و قدردانی می کنم که با صبوری و درایت در برابر هجمه های معاندین و رسنانه های دشمنان این آب و خاک ایستادند و با قوای سه گانه در راه تحقق جراحی اقتصادی برای عادلانه و مردم سازی نظام پرداخت یارانه ها یاری رساندند.

 

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مردم مطمئن باشند که این روزها مدیران اجرایی کشور برای رساندن کالاهای ضروری معیشتی به مردم به صورت شبانه روزی در حال تلاش هستند.

 

وی ادامه داد: از اقدامات مخلصانه صورت گرفته توسط دولت تشکر می کنم و امیدواریم دستگاه های اجرایی فرایند اجرای قانون استفاده از کالابرگ الکترنیک برای تامین کالاهای ضروری معیشتی که می تواند نگرانی مردم را برطرف کند، تسریع دهند.

 

رونق بازار کتاب و کتابخوانی بعد از ۲ سال وقفه، نویدبخش بهار کتاب بود

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:

«‏دو ساعتی را در ‎نمایشگاه کتاب، میان اهالی کتاب و تازه های نشر سیر کردم. حرف‌ها و دغدغه‌های ناشران و نویسندگان را شنیدم و چند کتاب خوب برای خودم و بچه‌ها خریدم.

رونق بازار کتاب و کتابخوانی بعد از دو سال وقفه، نویدبخش بهار کتاب بود. هیچ چیز جای کتاب را نمی گیرد.»

 

کالا به قدر کافی ذخیره کرده ایم/ کوچکترین اعتراضی به طرح عادلانه سازی یارانه ها نداشتیم

احمد محمدی زاده، استاندار بوشهر شب گذشته (شنبه 24 اردیبهشت) در برنامه گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه علاوه بر کالاهایی که به وفور در بازارها و فروشگاه ها وجود دارد به قدر کافی در انبارها برنج، شکر و مرغ ذخیره کرده ایم، گفت: به مردم توضیح داده ایم که ضروری است برای حفظ منافع ملی ارز ترجیحی چهار قلم کالا با توزیع عادلانه یارانه ها حذف شود و یارانه آن مستقیم در اختیار مردم قرار گیرد و از قاچاق کالاهای اساسی به خارج از کشور و سواستفاده واسطه ها، دلالان و تاجران جلوگیری کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه در چند روز گذشته حتی کوچکترین اعتراضی به این طرح ارزشمند ملی وجود نداشته است، گفت: تمام تلاشمان را به کار گرفته ایم تا روند جاری عرضه و توزیع کالاهای اساسی در همه شهرهای استان برقرار باشد.

 

محمدی زاده با تاکید بر اینکه برنج، شکر و مرغ را به قدر کافی در انبارها ذخیره کرده ایم، اضافه کرد: تنها در زمینه روغن در این چند روز کمبود داشتیم که دلیل آن این بود که متاسفانه روغن با تاخیر از کشتی ها تخلیه و وارد کارخانه های دسته بندی شد.

 

استاندار بوشهر با بیان اینکه احتمالا کارخانه ها هم در چند روز قبل از اجرای طرح، روغن را نگه داشتند و بین استان ها توزیع نکردند و گذاشتند تا گران شود، گفت: کارخانه ها بعد از اجرایی شدن طرح از دیروز شروع به توزیع روغن کردند و اکنون مشکل در حال برطرف شدن است.

 

کالاهای اساسی با قیمت جدید به وفور عرضه می شود

محمدکاظم منزوی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری استان چهارمحال و بختیاری شب گذشته (شنبه 24 اردیبهشت) در برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره اینکه وضعیت توزیع کالا در استان چهار محال و بختیاری چگونه است، گفت: با مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور و تمهیداتی که اندیشده شد همه کالاهای اساسی با قیمت جدید و به وفور در سطح عرضه قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه از زمان اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها، همه دستگاه های اجرایی مسئول بسیج شدند تا به موقع و منظم بتوانند کالاهای اساسی را به دست مردم برسانند، گفت: در این مدت توانسته ایم به وفور کالاهای مورد نیاز مردم به ویژه روغن، مرغ و تخم مرغ را با قیمت های جدید عرضه کنیم.

 

سرپرست معاونت همانگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال افزود: با توجه به تغییر قیمت ها و موجودی انبارها نیاز به اقدامی بود که محصولات با قیمت جدید عرضه شود.

 

سه برابر نیاز استان ایلام مرغ تولید می کنیم/ در مغازه ها برنج به وفور وجود دارد

آذرنوش عموزاده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام شب گذشته (شنبه 24 اردیبهشت) با اشاره به اینکه کالاهای اساسی به اندازه کافی در این استان وجود دارد، گفت: سه برابر نیاز استان مرغ تولید می کنیم. در روزهای ابتدایی اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها، به علت اینکه مردم می خواستند روغن را با قیمت های قدیم خریداری کنند، باعث شد مقداری در سطح فروشگاه ها کمبود داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر از 450 تن سهمیه ای که داشتیم در هفته گذشته 160 تن و شنبه (دیروز) هم 20 تن وارد شد، افزود: این آمادگی را داریم که هرکدام از شهرستان های تابع استان کمبود روغن داشته باشند این کالا را در اختیارشان قرار دهیم.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با بیان اینکه از اول فروردین تا به امروز 350 تن مرغ منجمد علاوه بر کشتار روزانه در اختیار مردم قرار دادیم، افزود: در سال های گذشته در طول سال کلا 125 تن مرغ منجمد توزیع می کردیم اما امروز در سطح دو کشتارگاه 45 تن کشتار داشتیم که از این تعداد 15 تن مازاد است.

 

عموزاده با اشاره به اینکه سه برابر نیاز استان مرغ تولید می کنیم و هیچ گونه مشکلی در این زمینه نداریم حتی به استان های همجوار مانند خوزستان و کرمانشاه کمک می کنیم و مرغ مازادمان را ارسال می کنیم، گفت: در مغازه ها برنج به وفور وجود دارد و از یکشنبه (امروز) هم 700 تن سهمیه جدید را توزیع شهرستانی می کنیم. ماکارانی و لبنیات نیز به قیمت های جدید به وفور در سطح استان وجود دارد.

 

مجلس، دولت را همراهی می کند/ تدبیر دولت در بحث اصلاح قیمت ها ستودنی است

ابوالفضل ابوترابی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به بحث اصلاح قیمت ها گفت: دولت با توان خستگی ناپذیری در حال انجام اقداماتی است که باید این اقدامات مورد حمایت قرار گیرد. سفرهای استانی ریاست جمهوری بدون هزینه و تکبری و با زحمت انجام می شود.

 

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تدبیری که دولت در فروش نفت داشت و توانست تحریم ها را به خوبی دور بزند، بسیار هوشمندانه بوده اما باید به این دولت اعتماد کنیم. رویکرد دولت از نظر ما درست است.

 

وی ادامه داد: کشورهایی مثل آلمان و فرانسه کوپن را آورده اند و جیره بندی به لحاظ قحطی جهانی صددرصد است و ما باید این پیش بینی ها را جدی بگیریم و یارانه را هدفمند به قشرهای مستضعف بدهیم و تدبیر دولت که در دولت های مختلف مطرح می کردند و آن را اجرایی نمی کردند، جای تقدیر دارد.

 

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی گفت: در این مرحله شجاعت دولت ستودنی است و مجلس و قوه قضاییه و سایر نهادها نیز باید دولت را در این مرحله همراهی کنند.

 

 

 

کد خبر 1175405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha