زیبا ساختن مساجد و کانون‌ها  از راه‌های استحکام پیوند جوانان با مساجد است

سیاه کمری، گفت: یکى از راه‌هایى که باعث استحکام پیوند جوانان با مساجد می شود زیبا ساختن مساجد و کانون ها است .

پروانه سیاه کمری در گفتگو با خبرنگار خبرگزار ی شبستان در کرمانشاه با  اشاره به روش‌های جذب جوانان به مساجد  و کانون های ،گفت:براى حضور جوانان در مساجد، لازم است، مساجد را از انحصار به نماز، خارج کرد، جوان عنصرى فعال و پرشور است و به دنبال کانونى فراگیر و خودجوش مى باشد.

 

 

مسئول کانون حضرت قاسم (ع) کرمانشاه افزود: از همان سردر تا درون مسجد باید آراسته و پیراسته و جوان پسند باشد واز جاذبه هاى هنرى و علمى در پیشانى مسجد استفاده شود. پاکیزگى، طراوت و زیبایى مسجد، در جذب جوانان بسیار مؤثر است.

 

 

وی با اشاره به اینکه مسجد، پایگاه تصمیم گیرى اجتماعى، نظامى، سیاسى، عبادى و فرهنگى بوده است، خاطر نشان کرد: مسجد یک مجتمع مى باشد که جوانان را با سلایق مختلف در خود جمع کرده است. اگر در دوران دفاع مقدس ما شاهد حضور چشمگیر جوانان در مساجد بودیم یکى از دلائلش فعال بودن در زمینه هاى عبادى، نظامى و فرهنگى بوده است.

 

 

سیاه کمری تصریح کرد: جوانانی که در مساجد مختلف به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی می‌پردازند براساس عشق و علاقه خود به فعالیت‌های مذهبی، پای ثابت چنین برنامه‌هایی در مساجد و مراکز فرهنگی هستندولی اگر امکانات هنرى، ورزشى، نمایشى، کتابخانه در کنار مسجد به عنوان جزئى از پیکره مسجد محسوب شود جوانان بیشتری جذب مسجد و کانون ها می شودند.

 

 

مسئول کانون حضرت قاسم (ع) کرمانشاه ، گفت: بسیاری از جوانان فکر می‌کنند در مساجد فقط برنامه‌های قرآن‌خوانی و دعاخوانی برگزار می‌شود در حالی که بر‌خلاف تصور دیگران، علاوه بر فعالیت‌های قرآنی، مسابقات فرهنگی و اردوهای تفریحی را نیز متولیان و جوانان فعال و مستعد مسجدی برگزار می‌کنند.

 

کد خبر 1175406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha