اقلام دارویی دام و طیور گران نمی شود

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: بازار کالا‌هایی همچون دارو و واکسن به طور کامل تحت کنترل است و اصلاح نرخ ارز ترجیحی تأثیری در قیمت‌های این بخش ندارد.

«امین پورنجف» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستات در ایلام، اطمینان خاطر داد دامداران و فعالان صنعت دام و طیور برای تامین اقلام دارویی مورد نیاز خود نگرانی نداشته باشند.

 

وی افزود: طرح اصلاح ساختار ارز ترجیحی هیچ تاثیری بر قیمت دارو‌های بخش دام و طیور ندارد و این اقلام دارویی کماکان با نرخ مصوب گذشته در اختیار متقاضیان قرار داده می‌شود.

 

مدیرکل دامپزشکی ایلام گفت: بازار کالا‌هایی همچون دارو و واکسن به طور کامل تحت کنترل است و اصلاح نرخ ارز ترجیحی تأثیری در قیمت‌های این بخش ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه در زمینه تامین دارو، واکسن و سایر اقلام بیولوژیکی مورد نیاز بخش دام و طیور مشکل خاصی وجود ندارد تاکید کرد:برنامه‌های واکسیناسیون دام و طیور طبق روال عادی و برنامه گذشته و با هدف پوشش ۱۰۰ درصدی جمعیت دامی تداوم می‌یابد.

 

وی یادآور شد: با توجه به بالا بودن میزان تولید و تجربه خروج از دایره مصرف بسیاری از دارو‌ها به دلیل پایان تاریخ مصرف، حتی در برخی موارد شاهد کاهش قیمت با هدف ترغیب دامدار به خرید دارو هم هستیم.

 

پورنجف گفت: برنامه رصد و پایش عرضه نهاده‌های دام و طیور در حوزه دامپزشکی همچون گذشته به صورت مرتب در استان انجام می‌شود.

 

 
کد خبر 1175430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha