افتتاح سازه های آبخیزداری منطقه گزخت طی آینده نزدیک

رجبی گفت: سازه های آبخیزداری منطقه گزخت زیرکوه با حجمی بالغ بر یک هزار و ۱۰۰ متر مکعب طی آینده نزدیک به منظور جلوگیری از خروج روان آب های سطحی از کشور و تغذیه قنوات و سفره های زیرزمینی و جلوگیری فرسایش خاک ها به بهره برداری می رسند.

«علی رجبی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: در منطقه گزخت به منظور جلوگیری از خروج روان آب های سطحی از کشور و تغذیه قنوات و سفره های زیرزمینی و جلوگیری فرسایش خاک ها بحث احداث سازه های آبخیزداری در دستور کار قرار گرفته است.

 

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری زیرکوه در ادامه بیان کرد: سازه های آبخیزداری در روستای گزخت این شهرستان با هدف خروج روان آب ها و سیلاب ها از کشور طی سه ماه اخیر احداث شده است.

 

وی با بیان اینکه در این دو سازه حجمی بالغ بر یک هزار و ۱۰۰ متر مکعب عملیات سنگی و ملاتی و بتنی اجرا شده است، افزود: جهت احداث این سازه ها اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال در یک بازه زمانی ۲ ماهه هزینه شده است و اکنون در مراحل پایانی قرار دارد.

 

رجبی با اشاره به اینکه میزان نگهداری هربار ذخیره آب در این سازه ها حدود ۱۲۰ هزار متر مکعب آب است، ادامه داد: این میزان ذخیره آب هم برای بحث کشاورزی در پایین دست و هم برای بحث دامداری روستاییان اهمیت دارد.

 

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری زیرکوه در پایان گفت: حدود ۳۰۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر یک هزار و 500 نفر از مزایای این سازه های آبی بهره مند خواهند شد.

کد خبر 1175443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha