آمادگی حفظ آثار برای حمایت از تولیدات فرهنگی و هنری دفاع مقدس/ جامعه و جوانان نیازمند معرفی شهدا است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان با تاکید بر اینکه جامعه و جوانان نیازمند معرفی شهدا است؛ گفت: ادارات در معرفی شهدا همت بیشتری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سرهنگ پاسدار محمود مهدوی فرد، صبح یکشنبه(۲۵ اردیبهشت) در جلسه شورای راهبردی دفاع مقدس استان با اشاره به در پیش بودن چهلمین سالگرد آزادسازی خرمشهر، افزود: این افتخار برای همه مجموعه ها و کشور ماند.

 


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان گفت: در عملیات بیت المقدس بیش از ۶ هزار نفر شهید تقدیم شد که سهم تیپ ثارالله ۲۱۲ شهید بود، ۷۷۲ نفر مجروح و ۱۲ نفر مفقودی بود.

 

 


وی به حضور زنان در عملیات بیت المقدس و مقاومت ۳۳ روزه در بحث امدادرسانی، تدارکات و...که حضور خود را جلوی دشمن کاملاً مسلح نشان دادند؛ اظهار کرد: اهمیت حضور زنان در دفاع مقدس باعث شده در مجموعه اداره کل حفظ آثار این مهم پررنگ دیده شود و یک نقش و مجموعه به این مهم اختصاص داده شود.

 

 


مهدوی فرد از چاپ و بازنشر هشت عنوان کتاب ویژه زنان در دفاع مقدس در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: نقش زنان، مادران، همسران و دختران رزمندگان دفاع مقدس در حال بررسی و تکمیل است.

 

 


وی از تدارک ویژه برنامه های سالروز فتح خرمشهر به مدت دو روز با اجرای برنامه های نظامی و فرهنگی و ویژه برنامه های بانوان خبر داد و بر بارگذاری برنامه های انجام شده در سامانه مربوطه تاکید کرد و گفت: ارزیابی مجموعه استان بر اساس همین سامانه است.

 

 

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان از تولید ۶۹ کتاب در سال ۱۴۰۰خبر داد و بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از سنین کودکی تاکید کرد و در همین راستا به تولیدات حوزه کودک هم اشاره و بیان کرد: در زمینه نقاشی، شعر کودکانه، کتابخوانی، کتاب صوتی، ترجمه کتاب ها ویژه مهمانان شهید سلیمانی و...در هر بحث و هنری که تقاضا وجود داشته باشد مجموعه ما می پذیرد.

 

 

 

وی با بیان اینکه هر اداره باید یک کتاب ویژه شهید از مجموعه اداره خود یا شهدای استان کار کند؛ افزود: هر شهید یک الگو است و ما ۶ هزار و ۵۰۰ شهید در استان داریم.

 

 

 

مهدوی فرد با ابراز تاسف از عدم همکاری مسئولین اداری در پی مشغله کاری آنان؛ تقاضا کرد: همت کنید تا شهدا را معرفی کنیم و در این بحث فعال باشیم زیرا شهدای ما ارزشمند هستند و به عنوان الگو باید معرفی شوند که جامعه فعلی و جوانان نیازمند معرفی شهدا هستند.

کد خبر 1175453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha