انتقاد فرماندار زیرکوه از اعتبارات  اندک طرح های آبخیزداری

فرماندار زیرکوه با بیان اینکه اقتصاد شهرستان زیرکوه بر پایه دامداری و کشاورزی قرار دارد، گفت: زیرکوه نیاز به احداث طرح‌های آبخیزداری زیاد دارد اما اعتباراتی اندکی به این شهرستان اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدرضا غیرتی» امروز (25 اردیبهشت) در بازدید از سازه های آبخیزداری روستای گزخت شهرستان زیرکوه گفت: احیای طرح های آبخیزداری می‌تواند تحولی عظیم در صنعت دامداری و کشاورزی ایجاد کند.

 

فرماندار شهرستان زیرکوه بیان کرد: این طرح که خوشبختانه پیشرفت بسیار خوبی هم دارد از محل اعتبارات امنیت مرزی اجرا شد و حدود ۱۱۰۰ مترمکعب کار شده است که با اجرای این طرح از خروج آب های سطحی از کشور جلوگیری می شود.

 

وی با اشاره به اینکه اقتصاد شهرستان زیرکوه بر پایه دامداری و کشاورزی قرار دارد، افزود: این شهرستان نیاز به طرح‌های آبخیزداری زیاد دارد اما اعتباراتی که برای این طرح ها در نظر گرفته می شود اعتبارات بسیار کمی است و ما برای اجرای طرح‌های بزرگ تر در سطح شهرستان نیاز به اعتبارات ملی داریم.

 

غیرتی در ادامه گفت: متاسفانه در شهرستان زیرکوه طرح های آبخیزداری خیلی کم اجرا شده و یکی از مشکلاتی که امروز وجود دارد همین مسأله است.

 

فرماندار زیرکوه با بیان اینکه می توانیم از این طرح‌ها جهت توسعه بحث کشاورزی و دامداری استفاده کنیم، افزود: امروز مهم ترین مشکل جهت توسعه کشاورزی و دامداری داریم مشکل آب است و اگر این گونه طرح ها را اجرا کنیم قطعاً از طریق استحصال آب های روان و آب هایی که از مرز خارج می شوند شاهد تحول عظیمی در بخش کشاورزی و دامداری این شهرستان خواهیم بود.

 

وی در پایان عنوان کرد: خواسته به حق مردم در همه جای این شهرستان این است که با اجرای این طرح‌های آبخیزداری جلوی خروج آب های سطحی از شهرستان را بگیریم.

کد خبر 1175467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha