شناخت ظرفیت ها بستر تقویت تولید است

امیری با تاکید بر ضرورت توجه به ظرفیت های بومی، گفت: شناخت ظرفیت ها بستر تقویت تولید است.

کارشناس امور اقتصادی  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: تقویت تولید داخلی، فعال سازی ظرفیت‌های راکد صنعتی و افزایش راندمان تولید راه رسیدن به توسعه اقتصادی است.

« مهدی امیری»  افزود: دستیابی به توسعه پایدار نیازمند حمایت از تولید ملی است و راه رسیدن به توسعه اقتصادی از مسیر تقویت تولید داخل و حمایت از تولیدکنندگان می گذرد.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی به حرکت در آمدن چرخ تولید، اشتغال و رونق اقتصادی نیاز مهمی در کشور است، ادامه داد: با نگاهی به روند رشد و توسعه کشورهای توسعه یافته سراسر جهان در طول تاریخ در می یابیم که تولید به عنوان پای ثابت و اصلی مولفه شکوفایی اقتصاد و به دنبال آن توسعه اجتماعی است.

امیری خاطرنشان کرد:  با افزایش تولید و جهش محسوس در این بخش باید کشور را تا حد امکان از وابستگی به محصولات دیگر کشورها بی نیاز کنیم و با استفاده از ظرفیت های داخلی و تکیه بر توان دانشمندان و جوانان و تولیدگران داخلی زمینه استقلال همه جانبه کشور را فراهم نماییم.

وی ادامه داد: برای تحقق شعار رونق تولید علاوه بر دولت، نقش اساسی بر عهده مردم است که باید با تلاش مضاعف وارد میدان کار و تولید شوند و به بهبود اقتصاد کشور و جامعه کمک نمایند.

امیری با اشاره به اينكه ايران اسلامي پر از ظرفيت ها و پتانسيل هاي بزرگ براي اشتغال و توليد است، بيان كرد: مشكل بيكاري و معيشت مردم با رونق توليد حل مي شود.

این کارشناس مسائل اقتصادی افزود: هم اكنون كشور در يك جنگ اقتصادي تمام عيار قرار دارد و دشمنان هر توطئه و ترفندي را براي ضربه زدن به ايران اسلامي به كار مي گيرند.

وي ادامه داد: ظرفيت هاي بزرگي براي توليد و اشتغال در كشور وجود دارد كه بايد شناسايي شده و اين مهم نيز با كمك بخش خصوصي و نظارت دولت و مجلس محقق مي شود.

امیری خاطر نشان کرد: در سایه پياده كردن سياست ها اقتصاد مقاومتي، اتكا به نيروهاي جوان داخلي و استفاده بهينه از ظرفيت هاي محلي و بومي مشكلات حل و فصل خواهد شد.

این کارشناس مسائل اقتصادی استان لرستان اظهار کرد: مسير موفقيت و پيشرفت ملت ايران در رهنمودهاي مقام معظم رهبري نهفته است و براي پيروزي در جنگ اقتصادي به رونق توليد و اشتغال توجه ويژه داشت.

کد خبر 1175501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha