لزوم اصلاح اخذ استعلام های حوزه گردشگری توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز

شرفی گفت: اصلاح روند اخذ استعلام ها برای هر گونه فعالیت گردشگری در شهرهای مختلف فارس باید توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز به انجام برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سهراب شرفی» امروز (یکشنبه 25 اردیبهشت) در جلسه کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی فارس گفت: تشکیل شورای عالی گردشگری استان از اقدامات موثری است که در فارس به انجام رسیده و پیشنهاد ما واگذاری دبیرخانه این شورا به اتاق بازرگانی فارس است تا شاهد همفکری و مشارکت بخش خصوصی در تصمیم گیری ها و ارائه راهکارها برای حضور فعال تر بخش خصوصی در توسعه گردشگری فارس باشیم.

 

رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی فارس افزود: صنعت گردشگری از مزیت های اصلی اقتصاد استان فارس به شمار می رود و تشکیل شورای عالی گردشگری فارس موجب همگرایی و توسعه استان و رشد و توسعه صنعت گردشگری فارس می شود و فرصت مشارکت بخش خصوصی را نیز در این حوزه فراهم می کند.

 

وی اضافه کرد: به سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان توجه کافی نشده است و نگاه مدیران بخش های مختلف برای ایجاد شرایط سرمایه گذاری در صنعت گردشگری و صنایع دستی استان اهمیت ویژه ای دارد.

 

شرفی تاکید کرد: اخذ استعلام های متعدد نهادها و ارگان های دولتی از مشکلات سرمایه گذاران است و به بسیاری از این استعلام ها نیاز نیست و در مناطقی که کاربری گردشگری دارد بسیاری از این استعلام ها بدون کاربرد و مازاد هستند.

 

وی ادامه داد: اصلاح روند اخذ استعلام ها برای هر گونه فعالیت گردشگری در شهرهای مختلف فارس باید توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز به انجام برسد.

 

شرفی تاکید کرد: فارس در حوزه گردشگری شهرت ویژه دارد و با فعالیت بخش خدمات در حوزه گردشگری استان می توانیم فضای کسب و کار را تقویت کنیم که فرصت های شغلی جدید و ارزش آفرینی اقتصادی بیشتر برای استان را رقم می زند.

 

وی اعلام کرد: کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی فارس امسال برگزاری همایش های مشترک، جلسات هم اندیشی و عملیاتی کردن وعده های داده شده در حوزه های صنایع دستی با کمیسیون های تخصصی اتاق بازرگانی فارس از جمله کمیسیون صادرات و واردات با حضور مسئولان استانی و فعالان اقتصادی فعال را با هدف تقویت این حوزه در نظر گرفته است.

 

کد خبر 1175517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha